Erdei Zsuzsa, az Erste Bank kisvállalkozásokkal foglalkozó területének vezetője Pécsett
Baranya megyében az országos átlagnál továbbra is gyorsabb a hitelfelvétel, ami azt jelzi, hogy az itt működő vállalkozások ezen a területen még több információt igényelnek. Ezt ismerte fel a Google Magyarország valamint az Erste Bank, és a vállalkozók számára ingyenes úgynevezett „360 fokos” vállalkozói képzést szervez szeptember 19-én Pécsett a Jókai Rendezvényházban.
Ezen a vállalkozói képzésen arról tájékozódhatnak az érdeklődők, hogy miként tehetik sikeresebbé vállalkozásaikat, üzleti tevékenységüket, hogyan fordíthatják saját javukra a digitális technológiák által nyújtott lehetőségeket, alkalmazhatják sikerrel az online marketing eszközeit. Emellett ahhoz is támpotot kapnak, hogy miként lehet megfelelő pénzeszközöket, finanszírozást szerezni a vállalkozás tevékenységének bővítéséhez, milyen kihívásokkal és kockázatokkal kell szembenézniük a vállalkozásoknak fejlődésük egyes szakaszaiban.
A kisvállalkozások számára a szükséges tőke biztosítása – a tőkehiány – mellett az új ismeretek megszerzése jelenti az egyik legnagyobb problémát. Nekik ugyanis nincs külön kutatás-fejlesztéssel, piacelemzéssel és marketinggel foglalkozó stábjuk, akik szállítják az új ötleteket és feltárják a lehetőségeket – emelte ki a rendezvény beharangozó sajtótájékoztatóján Pécsett Erdei Zsuzsa, az Erste Bank kisvállalkozásokkal foglalkozó területének vezetője. Hozzátette: egy kisvállalkozónak egyszerre kell az adózástól a pénzügyeken át a munkaerő-menedzsmenten keresztül a szakmai kérdésekig minden területen jól teljesítenie, hogy vállalkozása sikeres legyen. Ezért döntött úgy a Google Magyarország valamint az Erste Bank, hogy egy egynapos képzés keretében, ingyenesen átadja a legfontosabb ismereteket ezen a területen a vállalkozóknak Pécsett. Ezzel is a kisvállalkozások növekedéséhez, sikerese működéséhez kívánnak hozzájárulni. A konferenciára csak regisztrálni kell, amit itt lehet megtenni: https://events.withgoogle.com/business-boot-camp-pecs/registrations/new/
Erdei Zsuzsa utalt arra, hogy igény lenne a digitális technológiák kínálta lehetőségek alkalmazására a kis cégeknél, de a vállalkozók általában nem tudják, hogy a digitális technológiákat miként is állítsák saját fejlődésük szolgálatába. Az Erste Bank ezzel a területtel foglalkozó vezető szakembere elmondta: a kisvállalkozók több mint 94 százaléka használ a napi ügyek intézésére okostelefont, 83 százalékuk hírportálokon, 60 százalékuk pedig közösségi oldalakon tájékozódik a digitális trendekről. Ugyanakkor az e területen végzett felmérésből az is kiderül, hogy a válaszadó vállalkozásoknak csupán 46 százalékának van honlapja, és csak 17 százalék működtet webáruházat. A webáruházzal rendelkezőknek pedig csak alig egyharmada fogad el bankkártyát és csak további egyharmaduk tervezi azt bevezetni a közeljövőben. Ennél is kedvezőtlenebb a helyzet a digitális marketinget alkalmazó vállalkozásoknál, ugyanis csak mintegy 11 százalékuk használja a Google Adwords-öt és csupán 16 százalék alkalmazza a Facebook Ads hirdetési szolgáltatásait.
A felmérés szerint az Erste Bank kisvállalkozói ügyfeleinek mintegy 90 százalékának van netbankja, az átutalási megbízások 75 százaléka elektronikus csatornákon zajlik, vagyis a vállalkozók aktívan használják az online csatornákat. Ezt támasztja alá, hogy a legtöbb vállalkozónak van közösségi profilja, 78 százalékuk a Facebookon, 28 százalék az Instagramon, 25 százalék pedig a LinkedInen rendelkezik fiókkal. A vállalkozásukkal már azonban nem jelennek meg ezekben a közösségi terekben. Ezt mutatja, hogy 57 százalékuknak nincs semmilyen közösségi médiarészvétele és mindössze 40 százalék a Facebook, 9 százalék az Instagram és 4 százalék a LinkedIn fiókok aránya. Miközben a vállalkozók tudják, hogy fejlesztések nélkül nincs esélyük az egyre élesedő gazdasági versenyben, a legnagyobb akadályt számukra továbbra is a tőkehiány jelenti – összegzi az Erste Bank szakértője.
Erdei Zsuzsa az Agro Naplónak a sajtótájékoztatón elmondta: az Erste Bank számára az agrárszektor kiemelkedően fontos. Ezt mutatja, hogy a pénzintézet az ágazat számára külön dedikált termékeket is fejlesztett. Példaként említette az Erste Bank azon agrárszámla-megoldását, amely alkalmazkodik a mezőgazdaság szezonális működéséhez. A mezőgazdasági vállalkozások árbevétele nagy volatilitást mutat, ez a számlacsomag pedig ehhez az ingadozáshoz igazodik. Emellett a hiteloldalról is vannak dedikált agrártermékei a banknak. Így az Erste Banknál létezik agrár-folyószámlahitel vagy például forgóeszköz-hitel, ami speciálisan a mezőgazdasági fejlesztéseket kívánja támogatni. Hozzátette: mint az Erste Bank kisvállalkozásokkal foglalkozó területének vezetője hosszú távú kapcsolatokra törekszik a partnerekkel, ami azt jelenti, hogy maximálisan szeretnék az bankban az ügyfelek igényeit kiszolgálni. Ezért ezen a területen további fejlesztések várhatók mind a digitalizációban, mind pedig a szolgáltatások tekintetében – közölte Erdei Zsuzsa.