Az együttműködési megállapodás megújításának célja: erősíteni az ágazat versenyképességét és a rendelkezésre álló források maximális kihasználását. A felek vállalták azt is, hogy különös figyelmet fordítanak a hazai tejfogyasztást ösztönző programok sikeres megvalósítására is.
A megállapodás aláírásakor Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója elmondta: a szakmaközi szervezet tagjai sorába felvehet olyan tagokat is, akik tevékenysége nem, vagy csak közvetve köthető a tej termékpályához, de segíteni kívánják a szervezet kitűzött céljainak elérését.
Az MTB Zrt-vel megkötött pártóló tagsági megállapodás megújítása további támogatást nyújt a Tej Terméktanácsnak és a tejszektor szereplőinek abban, hogy az előttük álló feladatokat hatékonyabban végezhessék el. Ilyen feladat például a tejtermelő telepek modernizálása és a hazai élelmiszeripar erősítése a háttérben működő feldolgozóipar hosszú távú fejlesztésével.
Az aláírók egyetértenek ugyanis abban, hogy a magasabb hozzáadott értéket képviselő feldolgozott tejtermékek arányának emelésével az agrárium egésze a jelenleginél nagyobb mértékben járulhat hozzá a cégek és a nemzetgazdaság eredményességéhez.
A kibővített együttműködés aláírásakor Szabó Levente, az MTB Zrt. üzleti vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta: a Takarék Csoport kiemelt fontosságúnak tartja a tejágazatot, hiszen az a mezőgazdaság „nehézipara” és mint ilyen nagyértékű beruházásokat igényel, amelyekhez szükség van stabil és kiszámítható finanszírozásra.
A Takarék Csoport azonban nem csupán pénzügyi partnerként akar részt venni az ágazat életében, hanem piaci előrejelzésekkel, elemzésekkel is segíteni akarja a tejtermelő gazdák eligazodását a globális, európai és hazai tejpiacon. „A Tej Terméktanáccsal folytatott együttműködéstől elsősorban a tapasztalatok és a szaktudás intenzív megosztását várjuk, ezek segítségével ugyanis hatékonyabban tudjuk támogatni az ágazat fejlődését.” – mondta Szabó Levente.
A megújított együttműködés elősegítheti a Tej Terméktanács hatékonyabb működését abban is, hogy a tejágazat minél kedvezőbb pozíciót érjen el a következő európai uniós költségvetési ciklusban, illetve az addig tartó átmeneti időszakban.
A tejszektor számára fontos, hogy a jövőben pályázati források nyíljanak meg a technológia fejlesztésére, az energiahatékonyság növelésére, a környezet védelmére, valamint állatjóléti célok elérésére. Továbbá az aláírók egyetértettek abban is, hogy számtalan más jellegű kihívás is áll a tejágazat előtt, így például a közösségi marketing (különösen a növényi italokkal kapcsolatos felvilágosító kommunikáció) és a hosszú távú szerződések még hatékonyabb kihasználása – tájékoztatott a Tej Terméktanács.