Nem csak a szerelés érdekelte, hanem az alkatrészek és a technikai fejlődés is, így ma is abban dolgozik, amit igazán szeret.
3 megye gazdáit szolgálja ki a demecseri telep
A demecseri területi központ látja el egész Szabolcs-Szatmár-Bereg megyét, Hajdú-Bihar keleti részét Hajdúnánásig, és Borsod Abaúj-Zemplén Bodrogközi része is hozzájuk tartozik, Sárospatakig bezárólag.
A telep 5 kilométerre északra található Demecser központjától. A jelentős, 1000 m2 feletti területű nagy raktár, jól felszerelt szerviz és többállásos műhely segít megoldani a feladatokat, egyszerre akár 2 kombájn, és mérettől függően 4–6 traktor javítását is el tudják végezni a kollégák.
Nagyon fontos, hogy az alkatrész- és a szervizszolgáltatást a lehető legmagasabb szinten végezzük. Azon kívül, hogy ezt a cég megköveteli, nekünk az emberek bizalmát is meg kell szolgálnunk, és nem hagyhatjuk cserben őket.
Amikor szükségük van ránk, akkor a lehető leghamarabb segítünk nekik, mert tudjuk, mennyit számít a gazdáknak az idő, és mekkora veszteséget okozhat, ha bármilyen ok miatt később tudják csak elvégezni a munkákat a földjeiken. A két legfontosabb időszak a vetés és az aratás, ilyenkor kiemelten fontos, hogy gyorsak legyünk – meséli Tibor.
Egy elcsúszott vetés komoly, pénzben is kifejezhető minőségromlást okoz, az aratás pedig még kritikusabb, mert hosszabb ideig tart és több részből áll össze, mint a vetés. Ezért ilyenkor különösen fontos, hogy az alkatrészraktárat felkészítsük a megnövekedett igények kezelésére, hogy sehol se akadjon meg a betakarítás.
Amennyiben az adott alkatrészből van Magyarországon bármelyik AGROTEC központban, másnapra oda tudjuk hozatni a helyszínre.
Ha a németországi raktárunkból, Heidelbergből kérjük meg, kétféle rendeléstípus létezik nálunk, a normál, és a gyors változat. Az előbbinél néhány nap alatt alatt érkezik meg az alkatrész. A gyors teljesítésnél pedig, ha minden klappol, és délután 2 óráig le tudjuk adni a rendelést, akkor a New Holland nagyobb sebességre kapcsol, és már másnap reggelre le tudja tenni az asztalunkra a kért alkatrészt.
Nagyban befolyásolja a szezont és a keresletet a termények felvásárlási árának ingadozása. Amikor kedvező a helyzet, mindenki levágná és gyorsan behozná a magot, amikor pedig olyan előjeleket lehet tapasztalni, hogy lemegy az ár, a gazdáknak ugyancsak igyekezniük kell a betakarítással, így nyáron és ősszel egyszerre sok és sürgős megrendelésünk van. Az első vonalban én vagyok, a termelők velem tartják a személyes kapcsolatot, ám amikor a helyzet megkívánja, a raktáros és a másik alkatrészes kolléga, a szervizmérnök és a gépértékesítő is besegít, egyáltalán nem csinálnak gondot abból, ha ki kell vinni egy alkatrészt a gazdáknak. Szerencsére nagyon jó társaság alakult ki itt Demecserben – mondja Tibor.
Aranyat ér, ha valaki előre gondoskodik a karbantartásról.
Ahogy arra személyesen, a hírleveleinkben és a kiadványainkban is felhívjuk a gazdák figyelmét, a karbantartásnál nagyon fontos az időzítés. Gyártói részről a szezon előtt nagy kedvezményekkel lehet alkatrészeket előrendelni, sok akcióval várjuk a termelőket az aratás előtti időszakban. Fontos, hogy a kombájnok felkészítése időben történjen, hogy ne a betakarításkor legyen kapkodás, mert az idő ilyenkor aranyat ér.
Sokan aratnak, sok a gép az országban, a kalászosok betakarítási ideje pedig lerövidült, ezért viszonylag kevés idő alatt kell egyszerre sok igénynek megfelelni.
Egy jó szervizzel ugyanakkor meghibásodás nélkül is végig lehet csinálni a szezont, hogy a gazda elégedett legyen.
Ennek pedig mi is örülünk.
Csurja ZsoltA szakember 18 évvel ezelőtt, még a cég elődjénél kezdte el a munkát mobil alkatrész értékesítőként, így jól ismeri a környék gazdálkodóit. Tibor a mezőgazdaságban nőtt fel, a szülei a helyi tsz-ben dolgoztak, ahogy szinte mindenkinek, nekik is volt kisparcellás művelésű háztáji gazdaságuk. A műszaki érdeklődést és tehetséget a szüleitől örökölte, a gépek iránti szeretet már gyerekkorában jelentkezett. Majd Záhonyban tanulta ki az anyagmozgató-gépszerelő szakmát, így szerzett tapasztalatot a targoncák, a daruk, a szállítószalagok, a csigák és a liftek karbantartásáról. |
A cikk szerzője: Csurja Zsolt