Megbízható működés 2015 óta
A CLAAS fejlesztőmérnökei 2015-ben mutatták be a fokozatmentes EQ technológiát, melyet azóta is nagy sikerrel alkalmaznak a gyártó saját fejlesztésű ARION 500 CMATIC és ARION 600 CMATIC típusú erőgépeiben. A váltóegységhez 2021 óta elérhető a szerelvények összecsuklását (jackknifing) megakadályozó biztonsági rendszer. Ez a megoldás a motorfordulat, valamint a légfék és a sebességváltó precíz, összehangolt vezérlésével segíti a szögletes bálázók, tartálykocsik, hígtárgya-kijuttató szerelvények, nehézpermetezők, műtrágyaszórók, illetve az ehhez hasonló vontatmányok lejtős útviszonyok melletti mozgatását.
A kombinált mechanikus-hidraulikus sebességváltók az erő-elosztás műszaki elvét használják. A letisztult konstrukció két mechanikus sebességtartományt kínál, a teljes sebességtartományban magas összehatásfokkal kiegészítve. A tartományok közötti váltás teljesen automatikus a menetsebesség és a terhelés függvényében, ráadásul ezekhez többféle üzemmód is elérhető. „Az EQ200 és az EQ220 sebességváltók 2017-ben történt debütálásuk óta több ezer ARION erőgépben dolgozva bizonyították hatékonyságukat és tartósságukat a világ számtalan pontján.” – emelte ki Dr. Ulf Leinhäuser, a CLAAS Industrietechnik ügyvezető igazgatója. A szakember hozzátette:
„A robosztus kialakításnak és a kiváló gyártási minőségnek köszönhetően az említett traktorok egy része 10 000 órányi futásteljesítményt tudhat maga mögött bármilyen probléma nélkül. Minden egyes EQ sebességváltó minőségét számítógép vezérlésű »zero-defect« gyártósorok garantálják, amit 100 százalékos tesztpadi próbák erősítenek meg. Örömmel tapasztaljuk, hogy a kiváló minőséget a piac egyre növekvő érdeklődése is visszaigazolja.”
A CLAAS Industrietechnik GmbH a CLAAS Csoport része és DIN ISO 9001-2015 szerinti tanúsítvánnyal rendelkezik.
Stratégiai megállapodás az SDF Csoporttal, traktorok fokozatmentes hajtásának fejlesztésére
A CIT és az SDF Csoport közötti együttműködés kiterjed az EQ 200, EQ220, valamint EQ 260 típusú fokozatmentes sebességváltók bevezetésére a TTV hajtásláncban a nagyobb teljesítményű SDF traktorok esetében, valamint a motorok és sebességváltók közösített vezérlésére.
A tesztelési és visszamérési fázisban a hatékonyság, a tartósság, valamint a vezérlés terén tapasztalt pozitív eredményeket az ügyfelek és szakújságírók véleménye is alátámasztja a 2020-ban történt piaci bevezetés óta.