2024. május 5. vasárnap Györgyi

„Csibészes plusszal” duplázásra készül a Nufarm

Agro Napló
A Nufarm globális szinten 17%-os emelkedéssel rekordbevételt ért el a 2022-es üzleti évben, minden szegmensben növekedést realizálva. 2022 tavaszától a hazai növényvédelmi szakmában 30 éve ismert és elismert Czigány Tibor vezette Nufarm Hungária Kft. célul tűzte ki, hogy az elkövetkező öt évben megduplázza a növényvédő szerek értékesítését Magyarországon – tájékoztatta a cég menedzsmentje a sajtó képviselőit egy interaktív beszélgetés keretében zajló sajtótájékoztatón.

Az ügyvezető igazgató kiemelte: az öt éven belüli duplázást egyrészt az új termékek bevezetésével kívánják elérni, melyek korszerű hatóanyagokkal és formulációkkal költséghatékonyan növelik a termés mennyiségét és a termésbiztonságot, továbbá a magyar gazdálkodókkal szorosan együttműködő szakembergárdájukkal, követve a termelők igényeit és elvárásait. Ehhez megújították és kibővítették értékesítő- és promóteri csapatukat, mert meggyőződésük, hogy a kihívásokkal szembenéző új, költséghatékony formulációkkal és a szakmában tapasztalt és elismert szakembereik közvetlen támogató munkájával érhetik el azt a „csibészes pluszt”, amely biztosítja a fejlődésüket, fokozza versenyképességüket.

Hörömpő László kereskedelmi vezető, Czipperer Nikoletta marketingvezető, Czigány Tibor ügyvezető igazgató

Hörömpő László kereskedelmi vezető hozzátette: a partnerkapcsolatok építésének és a forgalom duplázásának fontos lépése a magyar csapat létszámának növelése. Terveik szerint három éven belül a jelenlegi területen dolgozó szakembereik száma megduplázódik. A 2023-as szezonban partnereik találkozhatnak a már jól ismert képviselőikkel, de felhívta a figyelmet: ne lepődjenek meg, ha új szakemberek látogatják meg őket Nufarm-színekben, biztosítva ezzel a személyre szabott szakmai tanácsokat és partnerséget a mindennapos problémamegoldásban.

Európában 2%-os forgalomnövekedéssel 111 millió euró bevételt ért el a Nufarm annak ellenére, hogy az év során az EU-ban kivont termékek miatt 33 millió eurót veszítettek. Ezt a csökkenést új termékek bevezetésével és szerves növekedéssel ellensúlyozzák. Nem a teljes lefedettség elérése a cél minden kultúrában – hangsúlyozta Hörömpő László, hanem a kiválasztott területeken a szakmai kihívások megválaszolása innovatív és naprakész megoldásokkal.

A magyar mezőgazdasági környezethez igazodó, a gazdák termelési szemléletébe és gyakorlatába jól beilleszthető csomag-
ajánlatok még inkább hangsúlyozzák, hogy a Nufarm legfontosabb célja a gazdálkodók magas színvonalon történő kiszolgálása. Csomagajánlatainkat mindig a termelő érdekeit figyelembe véve, szakmai szempontok szerint alakítjuk ki – emelte ki Czipperer Nikoletta, a cég marketingvezetője. Olyan termékeket rakunk össze – tette hozzá –, amelyek egy adott kultúrában nélkülözhetetlenek, és kiegészítik egymást. Ilyen új csomagajánlat a 2023-as évben a Tengeri Ikercsomag kukoricában és a Mezzo Forte Orius S csomag kalászosokban.

Az elmúlt években végbemenő hatóanyag-kivonások leginkább a rovarok elleni védekezést nehezítették meg. Számottevően csökkent a különböző hatóanyagok száma, új hatóanyagok az engedélyezések hosszú időtartama miatt pedig csak nagyon lassan jelennek meg a piacon. Különösen érzékenyen érinti ez az olyan kultúrákat, amelyekben a vegetáció során folyamatosan jelen vannak a különböző kártevők. A Nufarm bővülő termékpalettájának eklatáns példája az új köntösben megjelenő, a sikeres repcetermesztéshez nélkülözhetetlen acetamiprid. A nagy repceormányos, repceszárormányos, repcefénybogár, repcebecő-ormányos, repcebecő-gubacsszúnyog ellen a 200 g/l acetamiprid hatóanyagot tartalmazó, új Carnadine termék egyértelműen  sikerre van ítélve. A készítményről bővebben a 14. oldalon olvashat.

Mint az már elhangzott, a Nufarm Hungária Kft. célul tűzte ki, hogy az elkövetkező öt évben megduplázza a növényvédő szerek értékesítését Magyarországon. A növényvédelmi üzletág jövedelmezősége magasabb, köszönhetően az iparág sajátosságainak és a Nufarm kulcsnövényekre és egyes földrajzi területekre fókuszált kiemelt figyelmének. „Folytatjuk a vállalat megújítását – vette vissza a szót Czigány Tibor –, melynek során a technológia és az innováció, valamint a vetőmag-technológiáink gyors fejlesztése még nagyobb szerepet fog kapni a jövőben. Azok a technológiák és termékek, amelyekbe ma beruházunk, mások, mint amelyeket öt évvel ezelőtt a Nufarmról a szakma elképzelt. Tevékenységünk szignifikánsan kiteljesedett a biopeszticidek, az ómega-3, a bioüzemanyag és a bioenergia-platformok területén. Növekedésünk elősegítéséhez a meglévő növényvédelmi és vetőmagpiaci jelenlétünk jó alapokat ad. Az ügyfelek elégedettsége és a fenntartható mezőgazdaság előmozdítása a Nufarm Hungária Kft. alapvető értékei közé tartozik. Hiszünk abban, hogy a jó ár-érték arányú, hatékony növényvédő szerek jelentik a nyereséges termelés alapját” – zárta gondolatait „csibészes” mosollyal Czigány Tibor.

-ga-

A cikk szerzője: Gáspár Andrea

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!