MENÜ

Borszakmai és üzletfejlesztési programot indított az AMC

Agro Napló 2020.11.26.

A magyar borok népszerűsítését célzó, külpiaci eseménysorozat első rendezvénye az Agrármarketing Centrum és Magyarország Finnországi Nagykövetségének együttműködésében valósult meg november második felében – közülte az Agrármarketing Centrum (AMC) lapunkkal.

Fotók: AMC

 

A Hungarian Wine Business elnevezésű, borszakmai mesterkurzussal és borkóstolóval egybekötött rendezvénysorozat lehetőséget teremt arra, hogy a résztvevők elmélyítsék tudásukat a magyar borvidékek által kínált gazdag választékban, valamint új kapcsolatokat építsenek és bővítsék üzleti hálózatukat.

Finnország a magyar borexport egyik kiemelkedő célpiacának számít. Így a rendezvénysorozat első állomása nemcsak azoknak a borászatoknak nyújtott lehetőséget, akik a jövőben tervezik kiterjeszteni exporttevékenységüket a finn borpiacra, hanem azoknak a termelőknek és boroknak is megjelenést biztosított, akik és amik már jelen vannak a finn piacon.

 

amc_borpromóció_kép_3

 

A pandémia okozta utazási korlátozásoknak és a hatóságok ajánlásainak megfelelően a találkozó „hibrid” formában valósult meg. A meghívottak körét alkotó finn borágazati képviselők, köztük Master of Wine szakértők, nemzetközi borakadémikusok, borimportőrök, sommelier-k és újságírók személyesen, míg a magyar főelőadó és a résztvevő borászatok videóhívással vettek részt az eseményen.

 

amc_borpromóció_kép_1

 

Az online borkóstolóval egybekötött mesterkurzuson dr. Konkoly Mihály DipWSET tíz hazai pincészet prémium borválogatásán keresztül mutatta be Magyarország borrégióit, az egyes borvidékeket és az ott készülő borok főbb jellemzőit. A virtuális kirándulásnak is beillő borkóstolón a nagykövetség rezidenciájára érkező vendégek a száraz tokaji furminttól indulva kiváló vörösborok segítségével barangolhatták be a Balaton-felvidéket, az Egri, a Szekszárdi és Villányi borvidékeket, hogy aztán visszatérjenek Tokajba, a finnek körében is ismert és elismert kései szüretelésű borokhoz és aszúhoz.

A mesterkurzust követően sétáló kóstoló keretében a pincészetek további borait is megismerhették a finn résztvevők, valamint táblagépek segítségével online B2B tárgyalásokat folytathattak le a borászatok képviselőivel – foglalta össze az AMC ismertetése az eseményt.