2024. április 26. péntek Ervin

Elindult a magyar bor hivatalos közösségi média oldala

Agro Napló
Az Agrárminisztérium (AM) irányítása alatt működő Agrármarketing Centrum (AMC) szorosan együttműködve a Magyar Turisztikai Ügynökséggel (MTÜ) Wines of Hungary – Personally néven kezdte meg bormarketing tevékenységét a közösségi média felületeken; így elindult a magyar bor hivatalos közösségi média oldala, amelynek célja a magyar borok népszerűsítése az európai és a kontinensen túli piacokon.

Az AMC tájékoztatása alapján: ez év januárjától a magyar borhoz köthető közösségi marketing feladatokat - szoros együttműködésben az MTÜ-vel - az AMC látja el. Ennek részeként született meg a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.  A már elérhető digitális platformok angol, illetve magyar nyelven is promotálják a magyar bort a nagyközönség számára, így átadva annak értékeit, egyedi üzeneteit, általános jellemzőit és sokszínűségét. Továbbá a közös platform az általános borkultúra erősítése mellett beszámol az aktuális hírekről és eseményekről is.

A Magyar Turisztikai Ügynökség a kül- és belpiaci bormarketing kommunikációjának a sikeréhez webes felületén, egy letisztult, modern designnal és képanyaggal rendelkező, a magyar bor legfontosabb jellemzőit és tudnivalóit összegző, bor.hu internetes oldallal járul hozzá.

Az AMC ismertetése felidézi: ez évtől az MTÜ a magyar bor egységes állami kommunikációjáért és a borturizmusért felel, míg az AM irányítása alatt működő AMC a közösségi bormarketing állami feladatait látja el.

A közösségi bormarketing állami feladatainak hatékony ellátása érdekében a kormány ez év elejétől a magyar bor eladásösztönzését célzó feladatokat – melyek része többek között a bel- és külföldi kiállításokon való megjelenések szervezése is – az AMC-hez delegálta. A Magyar Turisztikai Ügynökség a továbbiakban a magyar bor ernyőmárkájának (MAGYAR BOR – SZEMÉLYESEN) gondozását, valamint a borturizmus fejlesztésének és népszerűsítésének feladatait látja el.

Ezzel a lépéssel a magyar bor még erősebb részévé válhat Magyarország turisztikai márkájának, és a borturizmus fellendülésével hozzájárulhat mind az országba látogató turisták átlagos tartózkodási idejének meghosszabbításához, mind a hazai turizmus területi és időbeli koncentrációjának enyhítéséhez – vélekednek a szakemberek.

Hozzáteszik azonban, hogy a döntés értelmében számos bormarketinghez kötődő feladatot az AMC lát el, többek között a világ legnagyobb borszakmai vásárán, a minden év márciusában megrendezésre kerülő ProWein Düsseldorf kiállításon az Agrármarketing Centrum valósítja meg és üzemelteti a magyar bor közösségi standját – olvasható az összegzésben.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!