Nívódíjat kapott a Spar

Agro Napló
A Magyar Termék Védjegyet használó cégek szavazatai alapján a Spar Magyarország Kft. nyerte az első alkalommal kiírt Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat – derült ki a tapolcai Business Days konferencián.

A magyar mezőgazdasági termelésben meglévő mintegy 40 százalékos tartalék kiaknázható lenne, ha "az üzleti szemléletet a termelői oldalhoz közelítenék", azaz kihasználnák a piaci szereplők közötti együttműködés lehetőségét, valamint megjelenne a gazdálkodásban a digitalizáció, a robotika és a precíziós gazdálkodás. Ennek eredményeként mintegy 25-30 millió ember számára lenne képes élelmiszert termelni a magyar mezőgazdaság szemben a mai 15 millióval - mondta Farkas Sándor, az Agrárminisztérium parlamenti államtitkára az idén első alkalommal odaítélt Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj átadásakor. Az elismerést az a kereskedelmi társaság kapja, amely a Magyar Termék védjegyhasználó cégeinek szavazatai alapján a legtöbbet tett a hazai termékek értékesítéséért, népszerűsítéséért. A 166 védjegyhasználó minden, Magyar Termék védjegyes árut forgalmazó kereskedelmi hálózatra szavazhatott meghatározott kritériumok alapján, a nívódíjat a legtöbb pontot elérő társaság kapta. Az értékelésnél számított a Magyar Termék védjegyes termékek forgalma az adott üzletláncban, a védjegyes termékek megjelenésére nyújtott felületekkel, lehetőségekkel való elégedettség, a kereskedelmi cégnél a védjegyes termékekre megvalósított promóciók sikeressége, valamint az üzletlánc bemutatkozójának értékelése.

A gyártó cégek szavazatai alapján pedig első alkalommal a Spar Magyarország nevében Heisler Gabriella ügyvezető igazgató vehette át a díjat, Karsay Judit keramikus erre az alkalomra készített egyedi Madárka (Birdy) figuráját. A második helyezettnek járó elismerést Balázs Ildikó, az Auchan Retail Magyarország Kft. vállalati kapcsolatok igazgatója vette át, a harmadiknak járó oklevelet pedig Stephane Marin, a Metro Kereskedelmi Kft. beszerzési igazgatója.

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade Magazin alapította. Benedek Eszter, A Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, hogy Nagy István agrárminiszter fővédnökségével a díjat azért hozták létre, hogy elismerjék azoknak az üzletláncoknak a munkáját, amelyek aktívan segítik a magyar termékek piacra jutását. Egyben ösztönözni is szeretnék a kereskedelmi hálózatokat arra, hogy aktívabban támogassák a Magyar Termék védjegyes áruk értékesítését. Az értékelésre azokat kérték fel, akik a legjobban meg tudják ítélni, melyik üzletlánc segítette leginkább a védjegyes áruk eladását. A védjegyhasználók saját tapasztalataik alapján, ugyanakkor objektív kritériumokat pontozva mondtak véleményt a láncokról.

A szavazás eredménye is azt mutatta, hogy van mit díjazni, a gyártók magas pontszámokat adtak, és szoros volt a verseny a kereskedelmi láncok között, a dobogóról ezúttal lemarad hálózatok is csupán néhány ponttal kaptak kevesebbet, mint a díjazottak – értékelte az eredményeket Benedek Eszter.

Hermann Zsuzsanna, a Trade Magazin főszerkesztője a díjátadón hangsúlyozta, hogy fontosnak tartja, hogy a kereskedelmi láncok ezzel a díjjal is visszajelzést kapjanak a magyar termékek értékesítését támogató tevékenységükről, a gyártók által példaértékűnek ítélt gyakorlatukról. 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!