MENÜ

Kerek évfordulókat ünnepeltek a Coop-cégek Nyíregyházán

Agro Napló 2019.05.22.

A Nyírzem Zrt. és a Szabolcs-Coop Zrt. 20, míg a Mecsek Füszért Zrt. 70 éve jött létre, erről emlékeztek meg a szabolcsi megyeszékhelyen a közelmúltban – közölték az esemény szervezői az ünnepség után az Agro Naplóval.

 

A tájékoztatás szerint a növekedés, az akvizíciók és a megtermelt eredmény visszaforgatása jelenti a Nyírzem cégcsoport sikerének zálogát – mondta Pekó László, a Nyírzem Zrt. elnök-vezérigazgatója a társaság megalakulásának 20. évfordulója, valamint a cégcsoporthoz tartozó Szabolcs-Coop Zrt. és a Mecsek Füszért Zrt. létrejöttének 20., illetve 70. évfordulója – alkalmából megrendezett jubileumi ünnepségen Nyíregyházán. Így az élelmiszer-, illetve vegyiáru-kereskedelemmel foglalkozó Nyírzem cégcsoport három okból is kerek évfordulót ünnepelt.

Pekó László köszöntőjében elmondta: „a cégcsoportban az idők során nem vettek ki osztalékot, minden forintot visszaforgattak. A mintegy 3300 embert foglalkoztató, az ország 14 megyéjében, illetve Budapesten is jelen lévő társaság több, mint 400 kereskedelmi üzletet, kiskereskedelmi Coop boltot és C+C áruházat üzemeltet. A társaság 273 településen működtet kiskereskedelmi boltot; ezek közül 164 helyen a lakosság létszáma nem éri el 2000 főt. „Vagyis a cégcsoport által kiszolgált települések 60 százaléka kistelepülés” – jegyezte meg az elnök-vezérigazgató.

Hozzátette: a cégcsoport tavaly a cégcsoport 76 milliárd forintos árbevételt ért el. A cégcsoport legnagyobb társaságának a Mecsek Füszért Zrt. számít, amelynek fő tevékenysége 2012-től szintén a kiskereskedelem. A cégcsoportnak három szárazáru nagykereskedelmi raktára van (Pécsett, Veszprémben és Nyíregyházán), illetve a hűtött és fagyasztott termékeket öt frissáru-hűtőház szállítja a partnerek számára.

Tóth László, az Unió Coop Zrt. vezérigazgatója a Nyírzem cégcsoport COOP láncon belüli szerepéről elmondta: a Coop hálózat összforgalmának 16 százalékát adva ez a cégcsoport számít a lánc legnagyobb forgalmú tagjának. Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy az elmúlt 20 évben jelentősen átalakult a hazai kiskereskedelem: vállalkozások szűntek meg és a piacon megjelentek a multinacionális cégek – tartalmazza a tájékoztatás.