A Syngenta Növényvédelmi Kft. és a Syngenta Seeds Kft. a múlt évben együttesen mintegy 39 milliárd forintos árbevételt ér el a magyar piacon. Az idei összesített árbevétel a múlt évihez hasonlóan, mintegy 40 milliárd forint körüli lesz a svájci székhelyű Syngenta magyarországi cégeinél.
Beretzky Marcell, a Syngenta Növényvédelmi Kft. kommunikációs vezetője közölte: a Syngenta összesített magyarországi forgalmának 58 százalékát a növényvédő szerek, 42 százalékát pedig a vetőmagok értékesítése adja. A növényvédő szerek piaca az idén Magyarországon mintegy 10-12 százalékkal esett vissza, a Syngentánál a csökkenés csak 8 százalékot tett ki, amit igen jelentős eredménynek tartott Czigány Tibor, a Syngenta Növényvédelmi Kft. ügyvezetője. Az idei évben a magyarországi növényvédőszer-forgalom összességében mintegy 53-55 milliárd forintot ért el - tette hozzá Czigány Tibor. A Syngenta piaci részesedése ezen a területen több, mint 30 százalékos.
A vetőmagpiac ugyanakkor jó évet zárt, az üzletág árbevétele mintegy 12 százalékkal nőtt idén a magyar piacon - közölte Albrecht László, a Syngenta Seeds Kft. ügyvezető igazgatója. Belföldön cége mintegy 9 milliárd forintos forgalmat bonyolított le a múlt évben. Az árbevétel az idén a szántóföldi növények esetében több, mint 10, a zöldség- és virágüzletágnál pedig 5 százalékkal nőtt.
Idén a magyar mezőgazdaság igen nehéz évet zár, mivel az időjárási és a gazdasági viszonyok is kedvezőtlenül alakultak. Az agrártermelés finanszírozása jelentősen megnehezült. A Syngenta által forgalmazott növényvédő szereket, illetve vetőmagokat a termelők számára a cég előfinanszírozza, mintegy 80 százalékos mértékben, ami azt jelenti, hogy a gazdálkodók halasztott fizetéssel élhetnek az áru megvételekor.
A Syngenta globális árbevételének mintegy 10 százalékát fordítja kutatás-fejlesztésre, főként biotechnológiai kutatásokra, a cég naponta kétmillió dollárt költ erre a célra.