Na, ez a nagy baj! - Kitúrtak saját boltjainkból

agrarszektor.hu
A kilencvenes évek elején elért 92 százalékról 60-65 százalékra csökkent a magyar élelmiszerek aránya a bolti kínálatban. Az agrártárca új élelmiszeripar fejlesztési stratégiával javítana a helyzeten, ha azt elfogadja a kormány. Élelmiszeripar-fejlesztésre összesen 300 milliárd forintot különítenek el 2020-ig, de a részletek továbbra sem ismertek.

Hamarosan elfogadhatja az élelmiszeripari fejlesztési stratégiát a kormány, miután tavaly decemberben már jóváhagyta a dokumentumról szóló jelentést - közölte egy szakmai rendezvényen Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium államtitkára. Az iparág megújítására 2020-ig mintegy 300 milliárd forintot szánnak, amely versenyképesebb, innovatívabb és eredményesebb vállalkozásokhoz, illetve bővülő foglalkoztatáshoz vezetnek.

Az államtitkár szerint a kilencvenes évek elején a bolti kínálat mintegy 92 százalékát adták a magyar élelmiszerek, de az arány mára 60-65 százalékra csökkent. A kormány több lépésről is döntött az arányok javítása érdekében, így például 2012 szeptemberében hatályba lépett a magyar termék rendelet.

Kecskeméti Attila, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője az MTI-nek elmondta: jelenleg a Magyar termék, a Hazai termék és a Hazai feldolgozású termék védjegy mintegy 3200 terméken található meg. A védjegy használata pénzbe kerül: az 50 ezertől 900 ezer forintig terjedő éves díjat a vállalatok árbevételük alapján fizetik. A maximális díjat 8 milliárd forint éves árbevétel felett kell fizetni.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?