Önként mondanak le biztos piacaikról a nagy sörgyárak

agrarszektor.hu
Saját vállalásaik alapján arra kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a három legnagyobb magyarországi sörgyárat, hogy 2017 végéig 20 százalékkal csökkentsék az egyes vendéglátóipari egységek számára kizárólagosan értékesített sör mennyiségét. Így nőhetnek a kisüzemi sörfőzdék és az importsörök piaci lehetőségei.

Elfogadta a GVH a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. (Heineken), a Dreher Sörgyárak Zrt. (Dreher) és a Borsodi Sörgyár Kft. (Borsodi) vállalásait, így a három sörgyár csökkenti a kizárólagos szerződésekkel lekötött sör forgalmát. A GVH megállapította, hogy a Heineken, a Borsodi, a Dreher és a Pécsi Sörfőzde Zrt. (Pécsi Sörfőzde) kizárólagos szerződésekkel a maga számára tartotta fenn a magyarországi vendéglátóhelyek sörforgalmának összességében 43,5-44,3 százalékát, amivel korlátozták a piaci versenyt.

Ezen túl az öt legnagyobb piaci szereplő - a Carlsberggel együtt - 82-95 százalékát adta az éttermeket, kocsmákat, kisvendéglőket és szállodákat felölelő piac teljes forgalmának. Így sem az import, sem a kisüzemi sörfőzdék nem tudtak piacot nyerni a nagy sörgyárakkal szemben a kizárólagossági kikötések miatt.

A GVH szerint a vállalásban szereplő csökkentésekkel 2017 végére összességében mintegy 30 százalékra mérséklődik a versenytől elzárt piacrész mérete.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?