Legutóbbi közgyűlésen, október második felében úgy módosították a Sörszövetség alapszabályát, hogy a szakmai szervezet pártoló tagjai lehessenek a kis és közepes magyar sörgyártó vállalkozások is - mondta Schillinger Attila, a Sörszövetség igazgatója. A most a három nagy magyarországi sörgyártó - a Heineken, a Borsodi és a Dreher - az éves magyar fogyasztás több mint 90 százalékát állítja elő, mintegy 6 millió hektolitert. A piac fennmaradó hányadán osztoznak a Magyarországon működő kis és közepes sörfőzdék - számuk 40-50-re tehető -, valamint az import sörök. A kézműves főzdék piaci részesedését mintegy 1,5 százalékra becsülte az igazgató.
Jelentkezzen most a Portfolio kétnapos agrárkonferenciájára!
Agrárszektor 2015: két nap, 60 előadó, 700 résztvevő, és a magyar agrárszektor legforróbb témái
A bővítéssel leginkább a belföldi sörfogyasztás növekedését szeretnék elérni hosszabb távon. Ma Magyarországon egy évben mintegy 65 liter sört fogyaszt egy ember. Ám ez a mennyiség még 25 éve meghaladta a 100 litert. Így az ágazatban tevékenykedő cégeket - mérettől függetlenül - a Sörszövetség szeretné megnyerni, hogy közösen tegyenek a belföldi sörkultúra emeléséért.