Japánban a legismertebb magyar bor a tokaji, amelyből jelentős mennyiséget vásárolnak a távol-keleti szigetországban, de mellette több más kiváló minőségű magyar bornak is helye van az itteni piacon - mondta az MTI-nek Budai Gyula, aki Tokióban tartózkodik a 41. FoodexJapan élelmiszeripari kiállításon. Japán a magyar élelmiszeripari termékek legnagyobb felvevő piaca Európán kívül.
Magyarország második alkalommal képviselteti magát önálló standdal a FoodexJapan-en. Ázsia legnagyobb élelmiszeripari kiállításán, keddtől-szombatig 79 országból mintegy 3 ezer kiállító mutatja be kínálatát, köztük 15 magyar cég. A magyar áruk zömét a nyers és feldolgozott húsféleségek teszik ki, kiemelt helyen a mangalica termékek, de jelentős a magyar akácméz kínálat is.
- magyar-japán sertéshúsipari üzletember találkozót rendeznek
- Fazekas Sándor miniszter kétoldalú agrárkapcsolatokról tárgyal
- Budai Gyula Tajvanra utazik, hogy a magyar agrárexport-lehetőségekről tárgyaljon
Japánba a magyar élelmiszer-kivitel 2014-ben 106 millió euró értékű volt, és ez 65 százalékos növekedést takart az előző évhez képest. Tavaly a magyar élelmiszerexport értéke 114 millió euró volt, és ez értékben 8 százalékos bővülést jelentett. A növekedést annak ellenére sikerült elérni, hogy 6 hónapig a magyar baromfihús-exportot Japán megtiltotta a madárinfluenzára hivatkozva. Példaként említette: a Pick Szeged Zrt. számára Németország után Japán a második legnagyobb felvevőpiac.
A szigetországba irányuló magyar élelmiszeripari kivitel zömét a hús és a húskészítmények adják, most 17 magyar sertés- és 14 marhahúsüzemnek van japán exportengedélye. A bárányhús kivitelére 2 magyar üzemnek van engedélye. Emellett legnagyobb európai szállítóként Magyarország nyúlhúst is exportál Japánba.