A magyar sörfőzés piaca erősen koncentrált: bár egyre több kisebb főzde működik, az árbevételek nagy részét még mindig a nagyobb gyártók adják. "A napsütéses, meleg hónapokban mindig jól fogy a sör, így a 2015-ös nyári szezon is sikeres volt a sörgyártóknak, hosszú idő óta most már második évben - ugyan kis mértékben, 4 százalékot - de növekedett a teljes piac. Tavaly növeltük a piaci részesedésünket, ezzel megerősítettük piacvezető pozíciónkat, és bízunk benne, hogy az idei szezont is hasonlóan pozitív eredményekkel zárhatjuk" - mondta el az agrárszektor.hu-nak, a SABMiller csoporthoz tartozó Dreher Sörgyárak vezérigazgatója.
A nyári időszak söripari beszállítóként nagyon fontos időszak, mert a hatalmas közönséget vonzó események - mint a Sziget Fesztivál - fellendítik a forgalmat. Ráadásul idén lesz a labdarúgó Európa bajnokság, amire a magyar válogatott is kijutott, így valószínűleg a meccsek alatt is rengeteg sör fog fogyni.
Jelentkezzen most a Nyugat-magyarországi Agrárfórum 2016 konferenciára, ahol kivételes kapcsolatépítési lehetőségekkel, és az ország vezető agrárszakembereivel várjuk Önt!
Tanksörrel erősítenek
Az idei növekedést az ízesített és a különleges komlózású sörök mellett a tanksörtől várják, ami Csehországban és Szlovákiában már szélesebb fogyasztói réteggel bír, de Magyarországon újdonságnak számít. A Dreher több budapesti szórakozóhelyet is felkészít sörtankok fogadására, ráadásul már a cseh gyártású pasztőrözetlen Pilsner Urquell is van ebben a kínálatban.
A vezérigazgató azért is optimista a tanksör hazai fogadtatásával kapcsolatban, mert tapasztalatai szerint a magyar fogyasztók nem csak szeretik a sört, a sörkultúra is foglalkoztatja őket. Például szeretik tudni, hogy miben különböznek az egyes sörtípusok, mitől más az ízük, és hogy készülnek. A magyar agráripari szereplőkkel kifejezetten jónak tartja a viszonyt, a cég legnagyobb arányban árpát vásárol a hazai termelőktől.
Mivel a SABMiller Magyarországon fontos szereplő, fontosnak érzik a magyar mezőgazdaság támogatását, és a magyar alapanyagok felhasználását. Robert Cooper elmondta azt is, hogy a Drehernél biztosan nem lesz a konkurencia által használt 4 deciliteres sörösdoboz - azaz maradnak a hagyományos kiszereléseknél.