Nem eszünk elég gombát - Megdupláznák a fogyasztást

agrarszektor.hu
Kampány indul júniusban a hazai csiperke és laskagomba népszerűsítésére az áruházláncokban. A cél az, hogy az egy főre eső mai éves gombafogyasztás megduplázódjon.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) szervezett programja a csiperkét és a laskagombát érinti, amelyek a legjelentősebb termesztett fajok Magyarországon - derül ki a köztestület közleményéből. A népszerűsítő kampányban a kiskereskedelmi láncok közül az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO, a  SPAR és a TESCO vesz részt.

A tapasztalatok szerint az egy főre eső hazai fogyasztás alacsony, mindössze 1-1,5 kilogramm évente. A kampány célja, hogy a fogyasztás ezt megduplázva, évi 3 kilogrammra növekedjen.

A júniusban zajló akció nagyrészt az edukációra helyezi a hangsúlyt, mert a tapasztalatok szerint a hazai fogyasztóknak a gomba felhasználásáról viszonylag kevés információjuk van. Sokakban még élnek olyan téves információk, amelyek a nyers fogyaszthatóságot kérdőjelezik meg. Példaként említhető, hogy a laskagomba húspótló szerepéről és széles körű felhasználhatóságáról szinte egyáltalán nincsenek információi az átlagfogyasztónak.

A hazai gombatermelés az utóbbi években növekedett, a 2008-ban regisztrált 18 ezer tonnás mennyiségről a tavalyi évre közel 30 ezer tonnára bővült, nagyjából 15-20 milliárd forintos éves termelési értéket produkálva. A megtermelt gomba 90 százaléka csiperke, 7-8 százaléka laskagomba, ezek közel 60 százalékát exportálják. Magyarországon 18-20 nagyobb és 300-400 kisebb gombatermelőt tartanak nyilván, az ágazat mintegy 4500 főt foglalkoztat.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?