A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) szervezett programja a csiperkét és a laskagombát érinti, amelyek a legjelentősebb termesztett fajok Magyarországon - derül ki a köztestület közleményéből. A népszerűsítő kampányban a kiskereskedelmi láncok közül az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO, a SPAR és a TESCO vesz részt.
A tapasztalatok szerint az egy főre eső hazai fogyasztás alacsony, mindössze 1-1,5 kilogramm évente. A kampány célja, hogy a fogyasztás ezt megduplázva, évi 3 kilogrammra növekedjen.
A júniusban zajló akció nagyrészt az edukációra helyezi a hangsúlyt, mert a tapasztalatok szerint a hazai fogyasztóknak a gomba felhasználásáról viszonylag kevés információjuk van. Sokakban még élnek olyan téves információk, amelyek a nyers fogyaszthatóságot kérdőjelezik meg. Példaként említhető, hogy a laskagomba húspótló szerepéről és széles körű felhasználhatóságáról szinte egyáltalán nincsenek információi az átlagfogyasztónak.
A hazai gombatermelés az utóbbi években növekedett, a 2008-ban regisztrált 18 ezer tonnás mennyiségről a tavalyi évre közel 30 ezer tonnára bővült, nagyjából 15-20 milliárd forintos éves termelési értéket produkálva. A megtermelt gomba 90 százaléka csiperke, 7-8 százaléka laskagomba, ezek közel 60 százalékát exportálják. Magyarországon 18-20 nagyobb és 300-400 kisebb gombatermelőt tartanak nyilván, az ágazat mintegy 4500 főt foglalkoztat.