Vízivó nép lett a magyar négy évtized alatt. 1979-ben mindössze 2 liter ásványvizet vásároltunk fejenként, de 15 éve ez az érték már elérte az 50 litert, most pedig a fogyasztás az európai átlagnál is nagyobb, évi 126 liter - derül ki a Mizse, a Primavera és a Zafír magyar márkák forgalmazója, a Magyarvíz Kft. visszatekintéséből.
Megváltozott a palackok méret szerinti kereslete is. Bár még mindig a 1,5 literes ásványvizek a legkelendőbbek, a piac egyre inkább a kisebb kiszerelések felé tolódik, a Magyar Ásványvíz Szövetség adatai szerint a vásárlók egyre szívesebben választják a 0,5 literes palackokat. 15 évvel ezelőtt alig-alig vásárolták ezt a kiszerelést (csupán 1 százalékot képviselt a teljes értékesítésből), ám ez a szám mostanra közel 40 százalékra nőtt.
Jól látható a szénsavmentes ásványvizek előretörése is. Magyarországon 2002-ben az eladott vizek 79 százaléka szénsavas volt, 2016-ban ez 57 százalékra csökkent.
A felnőttek napi vízigénye 2,5-3 liter, és ennek fele, nagyjából 1,5 liter valamilyen ital formájában jut a szervezetünkbe. A közel 3 literre azért van szükségünk, mert ennyit veszítünk el naponta többek között a verejtékezéssel, kivált a nyári időszakban. A kisbabák és az idősek fokozottan veszélyeztetettek a kánikulában. A kicsik azért, mert kisebb a testük, így könnyebben kiszáradhatnak, az idősek pedig azért, mert kevesebb a folyadék a szervezetükben, és a szomjúságérzetük alacsony. A szívproblémákkal küzdőknek ajánlott odafigyelni arra, hogy a vízpótlás ásványianyag-tartalmú vízzel történjen, ami segít a kalcium és magnézium pótlásában is.
Átlagosan a napi kalóriaszükségletünk 20 százalékát italok formájában juttatjuk a szervezetünkbe. Ez azt jelenti, hogy egy felnőtt ajánlott napi 2000 kalóriabeviteléből kb. 400-500-at a különböző italok emésztik fel, ezért a kutatók azt javasolják, hogy ezt az értéket mérsékeljük 10 százalékra. A folyadékbevitelt mutató piramis megmutatja, hogy mennyi "elbújtatott" kalória kerül szervezetünkbe a különféle italok elfogyasztásával nap mint nap.
A Magyarvíz Kft. teljes éves forgalma 10 év alatt több mint megháromszorozódott, 2016-ban már 200 millió palackot értékesítettek. A társaság 2016-os árbevétele nettó 6,56 milliárd forint volt, ami 300 millió liter ásványvizet jelent.