Jelenlegi legfőbb piacunk, Olaszország nem igényli a bárányok konyhakész leszállítását, elvégzik ezt az olasz darabolóüzemek. A szállítási távolság is kicsi, 8 órán belül, tehát pihenő nélkül elérhetik az állatok a rendeltetési helyüket. Nem így az ausztrál juhok. Ausztráliában a 2017/2018. gazdasági évben 73,2 milliós juhlétszámmal kalkulálnak, a bárányexport pedig 255 ezer tonnáról 258 ezer tonnára nőhet. Ugyanakkor egyre több kritika éri az élőállat-szállítást az országban. A bárányok ugyanis katasztrofális körülmélnyek között utaznak fő rendeltetési helyükre, a Közel-Keletre, elsősorban Szaúd-Arábiába. Mire a hajóút véget ér, ezrek pusztulnak el.
A kormánykoalíció egyik tagja, Susan Ley törvényjavaslatot nyújtott be, melyben a közel-keleti élőállat-szállításokat betiltanák. "Ilyen hosszú utakon lehetetlen az állatvédelmi intézkedések betartása" - indokolta a javaslatot a képviselőasszony. Mint azt az agrárszektor.hu a múlt héten megírta, Anglia hasonló lépésre készül, szintén állatvédelmi okokra hivatkozva. A fogyasztók nyomása érezhetően nő ebben az irányban, és ha a világ legnagyobb juhtartója is leállítja az élő állatok transzportját, az több lesz, mint jelzésértékű.
Egy korábbi tanulmány már kimutatta: hiába nőne a hozzáadott érték a húsfeldolgozással, az élőállat-szállítás leállítása évente legalább 200 millió ausztrál dollár (39 milliárd forint) kiesését és 10 000 munkahely megszűnését eredményezné. A bárányexporton évente mintegy 1,8 milliárd ausztrál dollárt (351 milliárd forintot) keres a szigetország, vagyis bevételeinek 11 százalékától esne el egyik pillanatról a másikra ebben a szektorban.