Strasbourgban ismét asztalra került az a kritika, hogy a számítások jelenértéken történtek, ezért a következő ciklus teljes idejére a költségvetési megtakarítás valójában nem 5, hanem inkább 15 százalékos lesz a KAP-on belül. Az agrárminiszterek számon kérték Phil Hogan agrárbiztoson azt is, hogy engedett Günther Öttinger költségvetési biztosnak az egy gazdaságra jutó maximálisan kifizethető összegek terén. Eszerint egy igénylő legfeljebb 100 ezer euró közvetlen kifizetésben részesülhet, de a támogatás degresszív csökkentése már 60 ezer euró fölött elkezdődik. Az agrárbiztos felhívta a képviselőtársak figyelmét, hogy a 2019 májusában esedékes európai parlamenti választások előtt egyezségre kell jutniuk legalább a sarokszámokat illetően.
Albert Deß néppárti képviselő kétségbe vonta, hogy az új KAP a bürokrácia csökkentését hozza. Szerinte a tagállamokra bízott programkidolgozás és -ellenőrzés ötlete a gyakorlatban valószínűleg még bonyolultabb rendszert fog eredményezni. A képviselő rámutatott: ha az egy gazdaságra jutó támogatási összeget maximalizálják, akkor az cégdarabolásokhoz fog vezetni. A zöldpárti képviselők ugyanakkor attól tartottak, hogy a vidékfejlesztési pénzek drasztikus megnyirbálása a környezetvédelmi célok csorbulásához fog vezetni. Felvetődött az is, hogy ha az európai választások fő kampánytémájává kell tenni a Közös Agrárpolitikát. "Ahelyett, hogy itt vitatkozunk, inkább a demokratikusabb utat kellene választani" - érveltek. Az agrárium számára azonban nem jönne jól, ha az egyébként is elfogult és a termelés terén laikus, félreinformált városlakók döntenék el, hogyan gazdálkodjanak vidéken.
Az elemzőket aggasztja az is, hogy a KAP renacionalizálása a bürokrácia növekedésével jár. Hiába integrálták ugyanis a zöldítés szabályait egy egységes kifizetési feltételrendszerbe, ha a tagállamok az egyes pillérre is saját forgatókönyvet készíthetnek, és így a területalapú támogatás juttatása és ellenőrzése is átláthatatlanul bonyolulttá válik - uniós szinten mindenképpen.