Idén öt éves a Borháló borkereskedés-hálózat, amely közel 50 üzlettel és 500 féle borral, több mint 50 ezer törzsvásárlót szolgált ki az elmúlt években. A cég azzal robbant be a köztudatba, hogy az általuk forgalmazott minőségi borokat alternatív kiszerelésében, és kedvező áron kezdték el értékesíteni, hogy a jó bor élvezete minél szélesebb körben elérhetővé váljon a vásárlóközönség számára.
Például a népszerűvé vált 1,5 literes magnumpalackban általában 30-50%-kal olcsóbban vásárolható meg ugyanaz a bor. Szintén egyre keresettebb a bag-in-box (zsákos-dobozos) kiszerelés is, ami könnyű, jól kezelhető és összességében 35-60%-kal olcsóbb a kis üvegpalacknál. Ráadásul a minőség szempontjából is jó választás: a bor nem érintkezik szükségtelenül a levegővel, a megkezdett doboz egy hónapig eláll a hűtőben.
- mondja a vállalkozás alapító tulajdonosa, Kathona Krisztián, aki 10 évvel ezelőtt középiskolai magyartanárként elhatározta, borszaküzletet nyit szentendrei családi házának pincéjében. Gyűltek a tapasztalatok, a borral való foglalatosság egyre inkább főállássá vált, 5 éve pedig jött a szintlépés - ekkor alakult céggé a Borháló, aminek létrehozásában Kathona jó barátja, Elek Márton volt a társ.
Számottevő tőke híján saját boltok nyitása helyett a franchise rendszert választották, ami gyökeresen eltérő szemléletet kívánt, hiszen az egyéni útkeresésről a központi szervezésre és koncepcióalkotásra került a hangsúly, ahol a tudást mások számára is elérhetővé, másolhatóvá kellett tenni. A Borháló már harmadik éve szállítja a tisztán és fröccsnek is kiváló borokat a Szigetre és a legnagyobb hazai fesztiválokra. A fesztiváltapasztalatok abban is segítettek, hogy a cég a HORECA-szegmensben is bővülést érjen el: egyre több vendéglátó egység keresi a Borháló borspecialitásait. A hálózat tavaly 785 ezer liter bort adott el, ezen belül 4,5 százalékot, 35 ezer litert tett ki a fesztiválokon történő értékesítés.