A szervezet életében fontos lépés volt, mikor 2018-ban egyesületté alakultak, és elkezdtek kommunikálni a szakmával, illetve a nagyközönséggel is. Ennek keretében létrehozták a közösségi médiafelületeket Egri Bor Most néven, valamint szakmai előadásokra is sor került Egerben és Budapesten. Az Egri Borműhely először idén februárban, az Egerben megrendezett Szőlészeti és Borászati Konferencián mutatkozott be. A tagok Eger városával együtt egy 500 fogyasztóra kiterjedő piackutatást is végeztek. Az irányt ezután a borkínálat továbbfejlesztése, a meglévő márkák pontosítása és a legmagasabb borkategória meghatározása adta meg.
A gyakorlatban mindez az egri bikavér megerősítését, az egri csillag piaci megszilárdítását, a Szépasszony-völgy újradefiniálását, az egységes egri palack megalkotását és bevezetését, valamint azt a törekvést jelenti, hogy mindenki igyekezzen vonzóvá tenni a helyi borokat a fiatal fogyasztók számára - olvasható a Wineglass sajtóközleményében. Az egyesület egyik alapítója, Lőrincz György, a St. Andrea Szőlőbirtok borásza, így nyilatkozott a közös munkáról: "Számomra nagy élmény lelkes kollégákkal korszakos feladatokról, kérdésekről elmélkedni. Örülök nekik, és igazán remélem, hogy ez a szeretet kiárad majd az egész borvidékre, és - bízván valóban méltó közös törekvéseinkben - beteljesítjük a ránk szabott feladatainkat, így talán példát adhatunk a következő generációnak is!"