Az utazási korlátozások miatt hibrid formában megvalósult rendezvényen a mesterkurzus résztvevői már személyesen jelen lehettek, a magyar borászok képviselői pedig online mutatták be pincészetüket írja közleményében az Agrármarketing Centrum. A kóstolón Bükk, Eger, Pannonhalma, Sopron, Szekszárd, Tokaj és Villány borai mutatkoztak be a litván importőröknek, disztribútoroknak, sommelier-knek és szakújságíróknak. A szakmai közönség 18 boron keresztül szerezhetett személyes betekintést a magyar borvidékek változatos kínálatába.
Idén év végén decemberben is kiosztja a Portfolio Csoport a Portfolio Agrárdíjakat az Agrárszektor 2021 Konferencián. Ebben az évben nyolc kategóriában díjazzuk a hazai agrárgazdaság legjobbjait és a legkiemelkedőbb agrárgazdasági teljesítményeket.
- nyilatkozta az eseményhez tartozó mesterkurzus egyik előadója, dr. Arūnas Starkus. A szakember, aki a Vyno ¾urnalas bormagazin főszerkesztője, a Litván Sommelier Iskola alapítója és több kiemelkedő boros rendezvény szervezője hozzátette:
A Hungarian Wine Business Program 2020 őszén indult, a világjárvány miatt online előadások, tárgyalások megszervezésével. Az eddigi tapasztalatok alapján Németországban, Csehországban, Finnországban és Oroszországban a résztvevők nem csak jelentős érdeklődést mutattak a magyar borok iránt, de közvetlen kapcsolat is alakult ki disztribútorok és borászatok között, sőt egy-egy nagyobb megrendelést is realizáltak már. Emellett Csehországban az első bemutató résztvevői már szervezik a következő, sommelier-knek szóló eseményt.
Címlapkép forrása: Agrármarketing Centrum