A felmérés szerint a válaszadók 71 százaléka gondolja azt, hogy az Európai Unió (EU) hatékonyabban képes megvédeni hazája kereskedelmi érdekeit annál, mintha az adott ország egyedül képviselné azokat. A válaszadók 54 százaléka úgy vélte, hogy az EU kereskedelempolitikájának mindenekelőtt az unión belüli munkahelyteremtés célját kellene szolgálnia. Az uniós környezetvédelmi és egészségügyi normák védelme ugyancsak fontossá vált az európaiak számára: minden második válaszadó ezt nevezte meg az egyik prioritásnak. Ez 20 százalékponttal több, mint 2010-ben.
Az európaiak több mint fele azt is elismerte, hogy az uniós kereskedelempolitika már figyelembe veszi a nemzetközi kereskedelem társadalmi, környezeti és emberi jogi hatásait az EU-n belül és világszerte. Az emberek háromnegyede egyetértett abban, hogy a nemzetközi kereskedelmet szabályozni kell. Tízből hatan bíznak abban, hogy az unió nyílt és átlátható módon folytatja kereskedelempolitikáját. Azok közül, akik szerint a nemzetközi kereskedelem előnyöket jelent számukra, 54 százalék a szélesebb áruválasztékban látta ezt az előnyt, 36 százalék az alacsonyabb árakban. Ezek az előnyök kézzelfoghatóbbnak tűnnek a fiatal, a magasabb végzettségű és a magasabb jövedelemmel rendelkező válaszadók számára. A megkérdezettek több mint fele egyetértett azzal, hogy az uniónak magasabb importvámokat kell kivetnie a nemzetközi kereskedelmi szabályokat felrúgó nem uniós országok vagy vállalkozások termékeire - közölte az uniós bizottság.