Stílust és később önállóvá vált kategóriát teremtett Joseph Groll bajor sörfőzőmester 1842-ben Plzeò-ben, amikor a szülőföldjén már kipróbált alsóerjesztésű láger főzési technológiával kombinálta a cseh város környékének legjobb nyersanyagait: a különleges, kétsoros, sima héjú árpát, a szintén helyben termesztett ®atec (német nevén Saaz) komlót, valamint a rendkívül lágy, a Plzeò-i medencéből származó, 100 méter mélyről fakadó ártézi vizet. A harmonikusan kesernyés, simogató, eredeti íz, amelynek lágy malátaaromája hosszú ideig érezteti hatását, ma is ugyanaz, mint 179 éve. Az íz, "amilyennek a sört eredetileg szánták", ma ugyanúgy védjegye a világos sörök, azaz a pilseni típus megteremtőjének, mint a gazdagon aranyló szín.
Hruska Rita, a Dreher Sörgyárak nemzetközi márkák marketing vezetője elmondta, hogy a hagyományra és az újításra építő megközelítésükben egyre hangsúlyosabbá válik a fenntarthatóság. Ennek jegyében született a döntés, hogy minden nem újrahasznosítható anyagot száműzzenek a palackról és annak másodlagos csomagolásából. A műanyag címkék lecserélésével évente 55 tonna műanyagot takarítanak meg globálisan, azzal pedig, hogy eltávolították a palackok nyakáról az összes fóliát, 45 tonna alumínium felhasználása válik szükségtelenné éves szinten.
A zöld szempontok mellett a csomagolás megreformálása során arra is ügyeltek, hogy a Pilsner Urquell palack prémium vonásait szigorúan környezetbarát megoldásokkal erősítsék. Az újratervezéssel a korábbinál látványosabbá váltak a több mint másfél évszázados tradíciókat megelevenítő jelképek.
- emelte ki Hruska Rita.
Az újragondolt és újrahasznosítható, dombornyomott papírcímkék tökéletesen illeszkednek az új palack formájához, tovább erősítve a termékről alkotott prémium benyomást. A Pilsner Urquell alumínium dobozos kiszerelése pedig ahogy eddig is, hatékonyan visszagyűjthető és újra feldolgozható a mára országszerte elérhető közel 200 darab Returpack által üzemeltetett visszaváltó automatának köszönhetően, vagy gyűjthető otthon szelektíven.