Landini 6RS univerzális traktor széria

Landini 6RS univerzális traktor széria (x)

PR
A magyar piacon idén debütált Landini 6RS széria, az egyik legfontosabb újítás volt a Landini kínálatában, pontosan úgy tervezték, hogy egyesítse a sokoldalúságot, a termelékenységet és a kényelmet. Az innováció biztos alapokon nyugszik, hiszen a korábban már jól bevált és népszerű 6C széria az előd, mely kiváló bázist jelentett a továbblépéshez.

Erőforrás

Ez a megújult sorozat a 6-135 RS, 6-145 RS és 6-155 RS modelleket tartalmazza, amelyeket az FPT NEF 4,5 literes, 16 szelepes, 4 hengeres turbófeltöltéses, hengerenként 4-szelepes, közös nyomócsöves motorok hajtanak, amelyek maximális teljesítménye, 125 LE, 135 LE és 145 LE.

Az optimalizált elektronikus üzemanyag befecskendezés és a továbbfejlesztett égési hatékonyság a HI-eSCR2 rendszerrel kombinálva lehetővé teszik, hogy ezek a motorok kivételes teljesítményt és nyomatékrugalmasságot nyújtsanak alacsony üzemanyagfogyasztás mellett. A maximális nyomatékot (520 Nm 551 Nm és 600 Nm) már 1200-as fordulatszámon leadják.

Hajtómű

A továbfejlesztett ROBO-SIX sebességváltó 4 tartományban 6 Power Shift fokozattal 24 + 24 sebességfokozatot kínál, amely a mászófokozattal felszerelésével 40 + 40-re emelkedik. Két előre programozott munkamód optimalizálja a motor hatékonyságát: ezek az Eco és a Power funkciók, az első a fogyasztás alacsonyan tartására, a második pedig a maximális teljesítmény biztosítására összpontosít, hogy felgyorsítsa az aktuális feladat elvégzését.

A teljesítményt a 4 sebességes TLT fokozza. Említést érdemel a traktor „ECO FORTY” vagy „ECO FIFTY” funkciója (attól függően, hogy mekkora a váltó végsebessége) ami 1600 vagy 1900 1/min alatti motorfordulatot jelent 40 km/h vagy 50 km/h végsebesség mellett. Ennek eredménye a hagyományos megoldásokhoz képest az alacsonyabb zajszint és üzemanyagfogyasztás, valamint a hosszabb motor élettartam.

Két új funkcióval bővült a sebességváltó: az egyik a STOP&ACTION, a másik az APS – Auto-PowerShift funkció. Az előbbi használatával a traktor megállítható vagy elindítható a fékpedál működtetésével anélkül, hogy az irányváltót vagy a kuplungpedált használnánk.

Az Intelligens APS (Auto-Powershift) lehetővé teszi a kezelő számára, hogy meghatározza a leginkább kényelmes motorfordulatszámot, miközben a sebességváltó automatikusan kapcsolja a legmegfelelőbb fokozatot.

A hajtáslánc és a sebességváltó elrendezése 2560 mm-es tengelytávot tesz lehetővé, ami nagy stabilitást, ugyanakkor az 55 fokos kormányszögnek köszönhetően sokoldalúságot és manőverezhetőséget biztosít.

Hidraulika rendszer

A zárt központú, hidraulikarendszer egy 114 l/perc teljesítményű, változó folyadékszállítású szivattyúval rendelkezik (Load Sensing), amely akár összesen 7 elektrohidraulikus szelepet is képes ellátni, valamint az elektronikusan vezérelt hátsó függesztő szerkezetet, amely maximális teherbírása 7000 kg, míg az első szerkezet legfeljebb 2500 kg-mal terhelhető. A kormányzás és egyéb hidraulikus funkciókhoz, egy 44 l/perc teljesítményű szivattyú szállítja a folyadékáramot.

Fedélzeti Technológia

A növénytermesztési műveletek hatékonyságának javítása és a termelékenység növelése érdekében a Landini bevezette az innovatív „Precision Steering Management” (PSM) rendszert, amely a műhold által támogatott irányítást szolgáló integrált eszközök rendszere. ISOBUS-on kereszült különböző munkagépekkel történő munkavégzést fogja össze és optimalizálja, csökkenti, a munkavégzés idejét, segít a felhasznált input anyagok csökkentésében.

Optimalizálási folyamathoz kapcsolódóan a „Landini Fleet Management” technológiával, traktorok állapotával kapcsolatos összes információ valós időben elérhető: így a sebesség, motorfordulatszám, hektáronkénti teljesítmény, fogyasztás, és még sok egyéb paraméter, beleértve a teljes flotta átlagfogyasztását.

A Fleet Management másik nagy előnye a traktordiagnosztika, amely lehetővé teszi a gép állapotának nyomon követését és a távszerviz igénybevételét.

A telematikai rendszer lehetővé teszi a gép állapotával kapcsolatos legfontosabb információk távoli megtekintését a traktor teljes ellenőrzéséhez.

A távfelügyeleti szoftver segít a karbantartási műveletek elvégzésében és a problémák hibaelhárításában, valamint a jövőben szükséges szerviz költségek előrejelzésében.

Kényelem és ergonómia

A dizájnnak és ergonómiának egyaránt fontos szerepe van minőségi munkavégzésben.

Az új "Landini High Vision" fülkét a FOPS által jóváhagyott panorámatető és a természetes szellőzést biztosító nyílás jellemzi, amelyek javítják a traktorból a rálátást a homlokrakodó használata során. Nem feledkezve meg a LED-es fényszórókról, amelyből akár 14 is elérhető, és ezek közül 8 a tetőre van beépítve, így még éjszaka is optimalizálható a látás.

A vezetési kényelmet tovább javítja a mechanikus felfüggesztésű fülke és a független bekötésű rugózott első híd kombinációja.

Az utasteret kiváló minőségű, autóiparból származó anyagokból tervezték, mivel a tervezésre és a funkcionalitásra ugyanilyen figyelmet fordítottak a vezérlőműszerekre, teljesen ergonomikus, 12 hüvelykes érintőképernyős monitorral és többfunkciós „all in one” joystickkal.

Multifunkcionális Joystick-ba integrált kezelő szervekkel, akár egy ujj mozdulattal lehet a sebességváltót, a hidraulikus vezértömböket, a függesztőművet és a traktor irányváltó rendszerét szabályozni. Az automata powershift kapcsolás és a táblavégi forduló szintén a joystick-on kapott helyet.

A dizájn, az ergonómia, a kényelem és a munkakörülmények javítására alkalmazott technológia a további jellemzők, amelyek a 6RS-t ideális partnerré teszik a szántóföldön és a gazdaságban.

Műszaki adatok:

Modellek 6-135 RS 6-145 RS 6-155 RS
Motor típus FPT – NEF45 Stage V
Max teljesítmény          [LE/kW]
@1800 min-1

125/92

135/100

145/106

Max teljesítmény Boosttal [LE/kW]

135/100

146/107

155/114

Max. nyomaték (EPM) @1200 min-1          [Nm]

520 (551)

551 (610)

600 (630)

Nyomatékrugalmasság 44% 40% 38%
Hengerűrtartalom 4,5 liter
Hengerek száma 4 henger
Szelepek száma 16 szelepes
Üzemanyagellátó rendszer Magasnyomású Common Rail
Kipufogógáz kezelés HI-eSCR2 - DOC, DPF SCR rendszerrel
Üzemanyag + Adblue tartály térfogata 220 l + 23 l
Tengelytáv 2560 mm
Szélesség 1833-2858 mm
Hosszúság 4547-5086 mm
Magasság 2853 mm
Tömeg alapsúlyozással 6.200 kg
Maximális megengedett össztömeg 9500 kg

(x)

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?