Ismét fellendült a bevásárlóturizmus Szlovákiában. A beszámolók szerint a magyarok hétvégente szinte megszállják a határhoz közeli szlovák városok élelmiszerboltjait, és pukkadásig tömik az autóik csomagtartóit - írta meg a 24.hu a G7 portál értesülései alapján. Mint írták, a nagybevásárlásaikat rendszeresen a szomszédban intéző magyarok a közelmúltban egy külön Facebook-csoportot is alapítottak, amelynek létszáma az utóbbi két hónapban hirtelen 60 ezerre duzzadt. A jelek szerint a Kaufland a legnépszerűbb üzlet, de ezen kívül több más bolt is jelentős magyar forgalmat bonyolíthat le.
Tatabányáról is járnak, ami még nincs nagyon messze, ám a Facebook-csoportból hamar kiderült az is, hogy Szlovákia annyira felkapott lett, hogy most már a határtól akár száz vagy annál is több kilométerre lakók is elkezdtek kijárni vásárolni. A két Komárom közötti hidat a csoportbejegyzések alapján ma már Székesfehérvár vagy akár Dunaújváros térségéből is megcélozzák, míg a Dunántúl nyugati részéről inkább a Győr fölötti Nagymegyer a célállomás, keletről pedig Kassa vagy Rimaszombat érhető el a legkönnyebben.
A G7 szerint ha akció van Szlovákiában, akkor adott esetben 5-600 forintot is lehet fogni egyetlen doboz cigarettán, vagyis 12-15 dobozzal már le is lehet fedni egy 200 kilométeres (oda-vissza 100 kilométeres) út teljes üzemanyagköltségét, már ha az útdíjakkal, az autó amortizációjával és hasonló externális költségekkel nem számolunk. Mások a sörből vagy a sajtokból kiindulva számolnak hasonlóan.
A kijárók közül szinte mindenki esküszik arra, hogy az esetek többségében a szlovák boltban kapható áruk minősége jobb, és ezért adott esetben még többet is hajlandó fizetni, még ha ez erősen szubjektív vélemény is.
2024. márciusban a fogyasztói árak átlagosan 3,6%-kal haladták meg az egy évvel korábbiakat, leginkább a cukoré (30,9%), a csokoládé és kakaóé (11,6%), a büféáruké (10,4%), a sertéshúsé (9,1%), valamint az alkoholmentes üdítőitaloké (7,5%) nőtt. Ugyanakkor a liszt ára 20,3%-kal, a tojásé 19,7%-kal, a száraztésztáé 13,1%-kal, a sajté 13%-kal, a tejé 11%-kal, a kenyéré pedig 10,5%-kal csökkent.