Komoly visszaesés történt Észak-Amerikában a PepsiCo termékeinek vásárlásában, mind az italok, mind pedig a sós snackek forgalma csökkent. Azonban amíg, a cég szerint a fogyasztók rosszabb anyagi helyzete okolható a kialakult helyzetért, addig a Circana nevű piackutató cég arról számolt be, hogy a friss gyümölcsök és zöldségek iránti fogyasztói kereslet folyamatosan növekszik, ezek a termékek pedig jellemzően drágábbak, így inkább arról van szó, hogy az emberek egyszerűen kevesebb egészségtelen élelmiszert vásárolnak - írja a Portfolio a Bloombergre hivatkozva.
Ez a trend részben annak is köszönhető, hogy az emberek többet főznek otthon ahelyett, hogy étterembe mennének Emellett pedig az Ozempic nevű egyre népszerűbb gyógyszer egyik gyakori mellékhatása, hogy csökkentik az emberek magas zsír- és cukortartalmú élelmiszerek iránti „sóvárgást"
- mondta Fatima Cody Stanford, a Harvard Medical School elhízásgyógyász kutatója.
Felmerül tehát a kérdés, hogy most akkor a Pepsinek és más feldolgozott élelmiszereket forgalmazó gyártóknak is a friss élelmiszerek piacát kellene célba vennie? A friss élelmiszerek üzlete drámaian különbözik a feldolgozottakétól, melyek mesterséges tartósítószerekkel vannak tele, és hosszú ideig képesek elállni a raktárakban, így tehát a változás a sokkal romlékonyabb termékek felé hatalmas kihívást jelentene ezeknek a cégeknek, nem csak a raktározás, de az ellátási láncok egyéb területein is. A cégek számára azonban jó lehetőség lehet a nemzetközi piacokon már befutott termékek bevezetése az amerikai piacokon.