Papp László (Fidesz-KDNP) azt mondta, Debrecenben az ipari fejlesztéseknek a környezetvédelmi követelmények és az iparbiztonsági előírások teljes körű betartása mellett kell megvalósulniuk és működniük. Hozzátette: Debrecen - bár az ország gazdaságilag legsikeresebb városa -, az akkumulátorgyárak miatt újra és újra politikai támadások középpontjában áll. Papp László a tájékoztatón részletes adatokat közölt egyebek mellett arról, hogy a Catl és az Eve Power akkumulátorüzemek a korábban tervezett töredékére csökkentették a mikro- és nanoműanyagok (MNP) emisszióját, míg az Eco Pro katódanyaggyár nullára redukálta a kéndioxid kibocsátást.
A szürkevíz alkalmazásával pedig a gyárak teljes vízfelhasználásának csupán öt százalékát kell ivóvízből biztosítani - mutatott rá a polgármester. Utóbbi kapcsán Barcsa Lajos (Fidesz-KDNP), Debrecen gazdaságpolitikáért felelős alpolgármestere jelezte: elkészültek a tervek, és nyáron megkezdődik a kivitelezése annak a vezetékhálózatnak, amely a városi vízművet és a déli, illetve az észak-nyugati ipari övezeteket köti össze, és biztosítja majd a technológiákhoz szükséges tisztított szennyvíz (szürkevíz), illetve a felszíni víz keverékét. Leszögezte: az akkumulátor gyártás során keletkező technológiai szennyvíz először az üzemek területén lévő előtisztító művekbe kerül, ahonnan az előtisztítást és a szigorú minőségellenőrzést követően juthat csak az ipari szennyvízelvezető hálózatba, amely a város kommunális rendszertől elkülönítetten vezeti el a technológiai szennyvizet a tisztító telepre. A Debrecen ivóvízellátását nagy részben biztosító rétegvíz nincs semmilyen összefüggésben a szürkevíz-hálózattal - mondta Barcsa Lajos.
A környezeti ellenőrző rendszerrel összefüggésben Balázs Ákos (Fidesz-KDNP), Debrecen környezetpolitikáért is felelős alpolgármestere kiemelte: 16 komplex mérőállomással egységes, területileg az egész városra kiterjedő, összefüggő rendszert hoztak létre, amely a nap 24 órájában, az év minden napján figyeli a levegő, a talaj, a víz, a zaj és a biodiverzitás állapotát.
A rendszer 90 százalékos készültségben van, megkezdték a tesztüzemüket a mérőállomások, az alapállapot rögzítéséhez szükséges mérések egy részével már rendelkeznek a munkacsoportok - fűzte hozzá az alpolgármester. Papp László a tájékoztatón utalt arra, hogy ebben az évben indul Debrecenben a BMW tisztán elektromos autójának a sorozatgyártása, amely jelentős részben az akkumulátoriparra és annak jövőbeni fejlődésére épül. Akkumulátor nélkül nincs elektromos autó, "aki tehát az akkumulátoripart támadja, az Debrecen elmúlt száz évének legnagyobb gazdasági eredményét, a BMW debreceni beruházását támadja, és annak ellehetetlenítését akarja elérni" - hangoztatta a polgármester. Hozzátette: "ez egyet jelentene Debrecen gazdasági katasztrófájával".