Magyarok Berlinben

Agro Napló
Január közepén ismét megnyitotta kapuit Berlinben az egyik legrangosabb élelmiszervásár, a Grüne Woche, vagyis a Zöld Hét. Noha 75 éves a vásár, Magyarországot az idén elsőként hívták meg partnerországként.

 

Látványosság, játékosság, színvonalas termékek 1700 négyzetméteren, a magyar pavilonban. Ez jellemző az idei bemutatónkra, kiegészítve azzal, hogy élelmiszerbiztonsági szakemberek sulykolják a vevőkbe: a magyar termék nemcsak jó, hanem egészséges is. A Grüne Woche megnyitó ünnepségén olyan nagy szeretettel fogadták Gráf József minisztert, ami példa nélküli a kiállítások történetében. Ilse Aigner, német mezőgazdasági, élelmiszeripari és fogyasztóvédelmi miniszter a vásár megnyitásához a színpadra szólította magyar kollégáját.



A németek még ma sem felejtik a 20 évvel ezelőtti határnyitást. Németország az elmúlt évtizedben vezető mezőgazdasági exportőrré vált. Kivitelének értéke tavaly megközelítette az 50 milliárd eurót. Eközben jelentős értékű az importja is. Ezt használhatjuk ki mi, magyarok. Mára Németország a legnagyobb kereskedelmi partnerünkké vált, ide szállítjuk élelmiszer-kivitelünk 15 százalékát.



További lehetőségeink a bioélelmiszerek piacán jelentkeznek. Németországban ugyanis egyre nő az egészséges élelmiszerek utáni kereslet, szakemberek szerint 5 milliárd euró értékű bioterméket lehetne itt eladni, és az igények még messze nincsenek kielégítve.



A Grüne Woche méretei impozánsak. 56 ország 1600 kiállítója kínálja termékeit a vásár 115 ezer négyzetméteres területén. A Zöld Hét fogyasztói vásár, ami azt jelenti, hogy nem a szakembereknek, hanem a nagyközönségnek rendezik, és a kiállítók értékesíthetik a termékeiket. Az idén több mint 400 ezer látogatót várnak.



A magyar pavilonban, ahol tömegek fordulnak meg, szinte minden egyformán fogy, a pálinkától kezdve a bor, a juhsajt, a kürtőskalács, a rétes, a magyarszürke és mangalica szalámi, a tartósítószer nélküli, ám mégis hosszú szavatosságú gyümölcslevekig.



Megkérdeztem néhány német látogatót, tudják-e, mi a pálinka? A válasz minden esetben „nein” volt. Kell még néhány marketing-fogás ahhoz, hogy a védett nevű „magyar pálinka” úgy jelenjen meg a külföldiek tudatában, ahogyan mi már megszoktuk és tudjuk: magyar gyümölcsből készült párlat. Pálinkából egyébként a barack fogy Berlinben. A 20-25 évvel ezelőtt nálunk járt németek barackot ittak a Balaton partján, és most nosztalgiáznak.



A Grüne Woche magyar pavilonjában január 25-ig szólt a cigányzene, a csárdában fogyott a gulyás és a pörkölt, fogadták a látogatókat. Tíz napig a figyelem középpontjában álltunk a világ legjelentősebb mezőgazdasági és élelmiszeripari szakvásárán, amely január 24-én zárta kapuit Berlinben.



Forrás: http://www.gazdakor.szie.hu/hirek/magyarok_berlinben

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?