Az MT Zrt. közleménye szerint a kódex az együttműködők közös céljait és érdekminimumát fogalmazza meg a közösségi agrármarketingre vonatkozóan. A dokumentum Magyarország közép- és hosszú távú élelmiszeripari fejlesztési stratégiájával, valamint az Élelmiszerlánc-biztonsági Stratégiával összhangban határozza meg a stratégiai irányokat, és kijelöli azokat a konkrét területeket, amelyeken a jövőben a felek együttműködnek.
A kódex partneri köre nyitott, a jövőben csatlakozhat valamennyi olyan szakmai, állami, önkormányzati vagy civil szférában tevékenykedő szervezet , amelynek tevékenységét a közösségi agrármarketing valamilyen módon érinti, és aktív együttműködésre kész a kódex partneri hálózatával.
A megállapodást kezdeményező agrármarketing vezérigazgatóság vállalja, hogy az együttműködési folyamatot koordinálja, és kétévente lehetőséget biztosít a partnerek számára, hogy közösen újragondolják, véleményezzék és módosítsák a kódex szövegét.
A közlemény idézi Lipcsey Györgyöt, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketingért felelős vezérigazgató-helyettesét, aki szerint szemléletváltásra van szükség az agrármarketingben, az ugyanis nem éri el célját, ha az egyes ágazatokban a programok nem koherensek, a források szétaprózódnak, és felhasználásuk hatékonysága nem biztosítható.
Forrás: MTI