Évek óta igyekszik a magyar borokat népszerűsíteni a magyar Lidl és az idei szüreti időszakban is folytatta a programot. Elindította a Kispince koncepcióját, amelynek keretében öt magyar, családi pincészet boraival szélesítette a kínálatot.
Ennek apropóján a Napi.hu megkérdezte a Lidlt, miként alakultak a boreladások az elmúlt években, mekkora a külföldi és magyar borok aránya, a borok mekkora részesedést mondhatnak maguknak a boltlánc szeszesital-értékesítésén belül. A diszkontlánc a külföldi borok forgalmáról és arányáról nem adott részletes információkat, de a magyar borokéról igen, amelyről annyit közölt: "az elmúlt évek tapasztalatai alapján elmondható, hogy a magyar és külföldi borok értékesítési arányában is egy erőteljes növekedés figyelhető meg."
A magyar borok forgalmát illetően elmondták, a cég 2014-ben rendezte meg először a Lidl Wine Expo Hungaryt, amelynek célja a magyar borok hazai népszerűsítése és exportjának növelése. A Lidlben elérhető borok forgalma részben emiatt jelentősen nőtt az elmúlt évben: 2017-ben a Lidl a magyar piacon és külföldön 14,9 millió palack magyar bort adott el, ami napi átlagban közel 41 ezer üveget jelent. Az egy évvel korábbi 12,2 millió palackos eladáshoz képest pedig 22 százalékos volt a többlet.
A hazai Lidl-boltokban közel 8 millió palack magyar bor fogyott tavaly, ami 2016-hoz viszonyítva 24 százalékos emelkedésnek felel meg. A Lidl magyarbor-exportja is nőtt: 2017-ben 7 millió palack ment külföldre, ami pedig 15 százalékos növekedés éves szinten.