Egységes, új magyar bormárkát hozott létre a Magyar Turisztikai Ügynökség a szakmai szervezetekkel közösen, amelynek küldetése, hogy növelje a hazai bor és borászatok nemzetközi ismertségét és népszerűsítse a kulturált borfogyasztást. A Borjog és bormarketing 2019 konferencián tegnap bemutatott új borarculat egységbe szervezi a magyar bor kommunikációját, rendszerbe szedi a 22 hazai borvidék számos szőlőfajtájának és borstílusának sokszínűségét.
Az arculat a személyességre épül, az egész kezdeményezés azon az alapon nyugszik, hogy a magyar bor mögött ott áll a magyar borász, személyesen – ismerteti a Turizmus.com. Létrehozásánál három fontos szempont játszott szerepet. Egyrészt hogy egyedi történet jöjjön létre, olyan, amelyet még nem tartunk elhasznált üzenetnek a világban. Az is fontos szempont volt, hogy a rendszer ne ideológiát kommunikáljon, hanem azt a valós képet, amelyet ma a magyar bor jelent. Ezenkívül az is lényeges volt, hogy a rendszerben minden magyar borász benne lehessen, és a közös üzenet valamennyi borvidékünkre igaz legyen.
A szakportál jelezte: az egységes marketingrendszert tegnap hivatalossá is tették, alkalmazása elindult, illetve a koncepció társadalmasítása megkezdődött, az ágazati döntéshozók már rábólintottak a kezdeményezésre. Az egységes magyar borarculat a ProWein 2019 nemzetközi szakmai borvásáron debütál március 17-én Düsseldorfban.