Híd az Európai Unióba

Agro Napló
A közelmúltban konferenciát tartott Budapesten 'Híd az Európai Unióba” címmel az Agribrands Europe Hungary Rt. /AEH.Rt /, a Cargill Incorporated magyarországi leányvállalata. A konferenciára abból az alkalomból került sor, hogy a cég egy új márkanevet vezet be a piacra Cargill Animal Nutrition / CAN / néven a nagyüzemi szegmens számára.
Nagy érdeklődés kísérte az Európai Uniós kihívások a mezőgazdaságban címû prezentációt, melyet Dr. Vajda László az EU Integrációs Főosztály főcsoport főnöke adott elő. Előadások hangzottak még el a Cargill Animal Nutrition Európában és A CAN márkastratégiája címmel. Ezután, külön folytatódott a program a sertés és a szarvasmarha szemináriumokon. A sertés szemináriumon az AEH Rt. szakemberei tájékoztatót adtak többek között a sertés Fókusz program magyarországi bevezetéséről, a CAN globális kutatás-fejlesztési hátteréről, a környezeti feltételek szerepéről a sertéstartásban, a programhoz kapcsolódó pénzügyi szolgáltatásokról és a legújabb kutatási eredmények alkalmazásáról az új Sertés Fókusz Programban. Ismertették a bevezetésre kerülő MAX TM rendszert, melynek lényege, hogy kapcsolatot teremt a biológiai növekedési modell és a takarmányadag optomalizáló program között, hogy végeredményként a lehető legjobb takarmányozási megoldás szülessen. Összekapcsolja a legjobb takarmányozási ismereteket különböző információk alapján, és lehetővé teszi a telepi tulajdonos elvárásaihoz leginkább közlelítő megoldás megtalálását.

A szarvasmarha szemináriumon szó esett a Tejelő Fókusz Program magyarországi bevezetéséről, bemutatták a Cargill Tranziciós Modellt, előadás hangzott el a többi között a telepi eszközökről és szolgáltatásokról a Tejelő Fókusz Programban és a programhoz kapcsolódó pénzügyi szolgáltatásokról.

A Cargill vállalatot magántulajdonú vállalkozásban , 1865-ben alapították az Amerikai Egyesült Államokban . Jelenleg 57 országban vannak jelen és több mint 90 ezer embert foglalkoztatnak. A 2001 /02-es forgalmuk, meghaladta a 49.4 milliárd dollárt, nettó nyereségük 850 millió dollár volt, forgalmuk alapján a világ 17. legnagyobb cége lett a Cargill. Foglalkoznak mezőgazdasági alapanyag előállításával és feldolgozásával, élelmiszer alapanyag /pl.édesítőszerek, étolaj, stb. / gyártásával. De állítanak elő élelmiszereket / tőkehús, baromfi / feldolgozóknak, szolgáltatóknak és forgalmazóknak, a végtermékek saját néven jutnak el a fogyasztókhoz. A Cargill tevékenységi körébe tartozik az említettek mellett a gabonafelvásárlás, kereskedelem, disztribúció, a növényolaj feldolgozása, étolaj készítése, édesítőszerek előállítása, sörárpa készítése. Feldolgozzák a gyümölcsöket ivólé sûrítmények előállításához, tőkehúst és baromfit dolgoznak fel, őrölt kókuszbabot csinálnak csokoládé alapanyagokhoz, de foglalkoznak só kitermeléssel, feldolgozással és piacra juttatásával is. Feltétlenül meg kell említeni az állati takarmányok előállítását, a kockázatmenedzselést, a vasúti folyami és tengeri szállítmányozást, az acélgyártást és kereskedést.

A Cargill vállalat fő stratégiája, hogy 2010-re elismerten világvezetők legyenek a mezőgazdasági és élelmiszeripari vevők számára nyújtott szolgáltatásokban. A cél : a világ vezetőcégévé válni az emberek élelmezése terén. A küldetésük: hogy megkülönböztető értéket teremtsenek. Szemléletük: a megbízhatóság, a kreativitás és vállalkozó szellem. Teljesítményük mércéje pedig a munkatársak elkötelezettsége, az ügyfelek elégedettsége, a közösségek erősödése és a vállalat jövedelmezőségének növekedése.

A Cargill Animal Nutrition, a takarmányozási üzletág 9 000 alkalmazottjával négy kontinens 26 országában mûködik 178 takarmánykeverőjéből 33 Európában van, évente 12 millió tonna takarmányt gyártanak. Magyarországon két gyáruk van, Karcagon és Kaposvárott. A két gyár évi 130.000 tonna premixet, koncentrátumot és takarmánykeveréket állít elő, 200 dolgozóval. A magyarországi történet röviden:

Purina- Hage /1990-95 /
Purina Hungaria /1995-98 /
Agribrands Europe Hungary /1998/
ez az Agribrands International Inc. része.
Agribrands Europe Hungary /2001/
ez a Cargill Animal Nutrition része.
Megalkották magyarországi márkastratégiájukat is, ez a következő:
- takarmány forgalmazói szegmens márkája továbbra is a Purina
-közvetlen, nagyüzemi szegmens márkája a Cargill Animal Nutrition
-a vállalati azonosító szintén a Cargill Animal Nutrition
- a Cargill Animal Nutrition márka ígérete: „Világszínvonalú megoldások, első osztályú emberek. „

Magyarország agrárszektora nagy kihívások előtt áll az uniós csatlakozással kapcsolatban. A Cargill Animal Nutrition olyan új termék, szolgáltatás és emberi erőforrás komplexumot bocsájt a nagyüzemi gazdálkodók részére, mellyel versenyképessé válhatnak Magyarországon és az Európai Unióban egyaránt.
Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Jobb évre számítanak Mohácson

Jobb évre számítanak Mohácson

A tervezett szűk 50 milliárd forintos árbevételi tervet nem sikerült teljesíteni tavaly, az eredmény is negatív lett – mondta a Világgazdaságnak Pókos...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?
AgroNapló  |  2024. november 24. 14:02