A motor csak a gyártómû által meghatározott előbefecskendezési szöggel mûködik megfelelően. Az ettől eltérő beállítás megnöveli a károsanyag kibocsátást, illetve teljesítmény csökkenést okoz. Feladat a kezelési utasításnak megfelelő felszerelés, majd a mûszeres ellenőrzés. A kezelési utasításnak megfelelően szereljük fel az adagolót, majd mûszeres ellenőrzést végezzünk, vagy végeztessünk.
27. Milyen időszakonként ellenőriztessük le mûszeresen adagolónkat, porlasztónkat, tápszivattyúnkat és nyomástartó szelepünket akkor is, ha látszólag semmi baja nincsen. Milyen előnyökkel járhat ez a javítási költségekkel szemben?
A befecskendező fúvókák csak a gyártómû által meghatározott nyomáson mûködnek megfelelően, beállításuk csak az erre a célra kialakított, jól kalibrált mûszerrel lehetséges. A befecskendező rendszer mûszeres ellenőrzésére a kezelési utasítás a mérvadó. Jól jegyezzük meg, hogy a pontos beállítás zsebre megy, a beállítás költsége egy-két napi fogyasztás megtakarításból megtérülhet.
28. Milyen tünetek mutatják, hogy egyik-másik porlasztónk rossz; kiszerelés nélkül hogyan állapítható meg, melyikről van szó? A hibás befecskendező a nagynyomású csővezeték megbontásával beazonosítható; ha a motor járása a nyomócső lazításával nem változik, az a befecskendező nem mûködik. A kiáramló nagynyomású gázolaj balesetveszélyes!
31. Milyen gondot okozhat, ha az üzemanyag rendszer szívó-, alacsony- és magasnyomású részén szivárgást tapasztalunk? Szivárgás sehol sem megengedett az üzemanyag ellátó rendszerben. A szívó-rendszeren jelentkező tömítetlenség a veszélyesebb, mert itt a rendszer levegőt szívhat be. A hibás tömítést, csővezetéket, bilincseket mindig cseréljük; fokozottan ügyeljünk a tisztaságra!
32. A motor felpörög, s a gázkar nem megy vissza: mi a teendő és mi lehet a jelenség oka?
A motor felpörgését a szabályzó rendszer hibája is okozhatja. Ekkor igyekezzünk a motort lefojtani fékezéssel, a szívócső elzárásával és az üzemanyag csövek roncsolásával is (fokozott balesetveszély!) A savazott gázolajnál is előfordul a felpörgés, mert az adagoló elem a megszorulás előtt még fel-le mozog, de már elfordulni nem tud. Felpörgést okozhat az olajtükrös légszûrőben lévő többlet olaj is, mivel azt a motor beszívhatja.