Ahány ház, annyi szokás
Nem ritkaság, hogy bizonyos esetekben nem vagyunk hozzászokva a látottakhoz. Íme, egy tökéletes példa egy teljesen szokatlan gépkombinációra: egy teljesen új Tornado3 T5516/16V különös módon került elszállításra a kanadai forgalmazótól.
A végfelhasználó, aki minél előbb szerette volna haza szállítani a gépet egy pick-up segítségével tette ezt meg, amiről a kép is árulkodik:
A CLAAS BEMUTATJA az új Arion 500/600 sorozatot
Az aktuális ARION sorozat a maga több mint 10.000 db eladott traktorjával a CLAAS világszerte legsikeresebb traktorsorozata. Azért, hogy ez így maradjon, a CLAAS folyamatosan dolgozik a traktorok fejlesztésén.
2012 nyarára a meglévő ARION 500/600 gépeit egy azonos nevû és 7 modellből álló új ARION generációra cseréli.
Az új motortechnológia mellett, amely a dízel-részecskeszûrő rendszerének köszönhetően a Stage IIIb (Tier 4i) kipufogógáz normának is megfelel, számos új fejlesztés került a gépbe. A körkörös kilátás és könnyû kezelhetőség a CLAAS új kabingenerációjában, új mércét állított fel. Az új ARION 500/600 sorozattal a CLAAS az AXION 900 és XERION nagytraktorjainak technikáját és kényelmét kínálja a középső teljesítményosztályban.
Az új ARION 500/600 sorozat motorteljesítményei:
Az új ARION 500/600 sorozat hét modelljével a 140 és 184 LE (ECE R 120 szerint) közötti teljesítménykategóriát fedi le. Elkészült a DPS motorok új generációja, amelyek tovább optimalizálják az üzemanyag felhasználást és megfelelnek az új kipufogógáz kibocsátási normáknak. Az új ARION modellekben is megtalálható a CLAAS POWER SYSTEMS (CPS) rendszer. A CPS az új fejlesztésû alkotóelemek és technológiák optimális kombinációja a meghajtási rendszerben. Itt nemcsak a motorról és a normák teljesítéséről van szó, hanem az egész gépről, annak napi teljesítményéről és az erő intelligens kihasználásáról.
Az 500-as sorozatban 4,5 literes, négyhengeres egység található, a 600-asban 6,8 literes, hathengeres, mindegyik 4 szelepes technológiával, commonrail közös nyomócsöves befecskendező rendszerrel, variálható geometriájú turbótöltővel és hûtőlevegő visszaforgatással a motorháztető alatt. A kipufogógázt kezelő DPF rendszer teljesen beépítésre került a motorház alá, így a vezetőnek semmiképp nem akadályozza a kilátását.
Video
A legjobb az AXION 900-ból
Az ARION 500/600 legjelentősebb újításai a CLAAS nagytraktor sorozatától, az AXION 900-tól származnak, mely az Agritechnica 2011 kiállításon került bemutatásra és 2012-ben elnyerte az év traktora címet.
Ide tartozik többek között a VISTRONIC elektronikus levegőelvezetés, mely lehetővé teszi a szellőztető pontos vezérlését. A VISTRONIC csökkenti a zajszintet, a hûtőrendszer teljesítményigényét és ezáltal az üzemanyag felhasználást egyaránt. A hûtőrészek a gázrugóknak köszönhetően egyszerûen felnyithatók és gyorsan tisztíthatók. A levegőszûrő a hûtőegység előtt található, ahol a legjobban hozzáférhető.
Egy másik, igen szembeötlő jellemzője a CLAAS nagytraktor generációból, a nagyméretû öt oszlopos vezetőfülke, amelyet az ARION számára fejlesztettek tovább. Kitûnik mindenekelőtt a jó körkörös kilátási adottságaival, magas fokú kényelmével, a négy pontos rugózással, az állítható kormányoszloppal és a CEBIS verzióban (CEBIS – CLAAS elektronikus fedélzeti információrendszer) a kartámaszba épített CMOTION multifunkciós kezelőkarral és CEBIS terminállal. Ahogy az AXION 900 esetében, az új ARION-nál is a vezetőfülke előrébb került elhelyezésre és a B oszlopok a hajlított szélvédőnek köszönhetően jóval előrébb találhatóak a vezető látóterétől. A fülkét speciálisan az ARION számára kiegészítették egy jobb oldali, egyben nyíló ajtóval. A vezetőülés kínálatot pedig kibővítették az új ARION esetében további két modellel, így már ötféle, a Sears és Grammer által gyártott rugózott ülésből lehet választani.
Az eddigieknek megfelelően, az ARION CIS verziója (CIS –CLAAS információs rendszer) mechanikus vezérlőeszközökkel kapható. A CIS kartámaszt kiegészítették a kardán be- és kikapcsolás funkcióval, előrébb tették a munkamélység beállításához használt forgókapcsolót, a jobb elérhetőség érdekében. Az új sorozat traktorjait opcióként lehetőség van CLAAS GPS PILOT, valamint a CLAAS TELEMATICS gyári előkészítéssel rendelni.
Számos új elő-, és felszereltség
A CLAAS az új ARION 500/600 számára számos elő-, és felszereltséget kínál gyárilag:
Minden modell a CLAAS specifikus traktorfelépítés jellemzőivel rendelkezik, nagyobb keréktávolság, 50/50 súlyelosztás az első és hátsó tengelyen, kompakt felépítés. A gépek nettó súlya 5,8 t és 7,8 t között van. A megújult szerkezetének köszönhetően a max. megengedett össztömeg a 40 km/h és 50 km/h verziójú gépeknél egyaránt 12 tonnára emelkedett. Ebből kifolyólag az új ARION generáció szériaként, már a legkisebb ARION 530 modelltől kezdve erősebb hátsó tengellyel rendelkezik, amelyen ráadásul nagyobb abroncsméret is lehetséges, gyárilag akár 710/60 R38.
Mindegy, hogy az ARION gyárilag frontfüggesztéssel vagy frontrakodóval készül, az új félkeret a felszereltség része mindenképp. Az első tengely és hajtómû között található a motor hosszában, felveszi a kialakult erőket és egyidejûleg tömegpontja a frontrakodó konzoljainak. Ezeket egyszerûen összecsavarozzák a félkerettel és bármikor utólag is szerelhetők.
Az első tengely továbbra is kerekenként rugózik és a nagyobb stabilitás érdekében, mint pl. frontrakodós munkáknál komplett fékezhető. Ezen kívül opcióként kapható egy új aktív fékrendszerrel is. A két top modellnél (ARION 650 és 640) ezek az alapfelszereltség részét képezik. Az új sorozattal kibővítették az ARION pótsúlyozhatóságát is. A frontsúly ellensúlyozására tetszőlegesen 250kg, 350 kg, 40 kg vagy 550 kg áll rendelkezésre hátsó kerekenként.
Nagy teljesítményû HEXASHIFT váltó
Az új ARION sorozat CLAAS HEXASHIFT váltója kitûnik magas teljesítményével és számos intelligens automata funkciójával, és az ügyfeleknél ez gyakran egyenlő a fokozatmentes utazási kényelemmel. Négy csoporttal rendelkezik és hat teherkapcsolási lehetőséggel, kuplung használata nélkül kapcsolható. A HEXACTIV automatikával minden teherfokozat és csoport teljesen automatikusan kapcsolható. A már bevált automata funkciókhoz tartozik ezen kívül a REVERSHIFT (elektrohidraulikus fordulókapcsoló a menetirány egyszerû váltásához), a Speedshift (a teherfokozatok és csoportok gyors kapcsolása), valamint a Speedmatching (a teherfokozatok automatikus igazítása csoportos kapcsoláskor C4->D2”).
A HEXASHIFT magas teljesítményét a CLAAS 2009-ben, a DLG által készített powermix teszt során egy ARION 640 CEBIS-el igazolta. Az ARION 640 a legtöbb munka során átlagosan alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást ért el, mint a többi tesztelt traktor és a powermix összértékelés során 3,6%-kal volt jobb a többi középértéknél.
Több oka is van annak, hogy az új ARION generációban a CLAAS HEXASHIFT váltót alkalmazták. Az új sorozatban háromféle kivitelezésben kapható, egyike a Super ECO 40 km/h 1.650 ford./perc fordulaton, ami mindenekelőtt szállítási munkák során lehet érdekes. Minden ARION 500/600 modell rendelkezik a 110 l/min teljesítménnyel bíró Load-sensing hidraulikus rendszerrel.
Forrás: www.axial.hu
Cape North Adventure (Északi-foki kaland) – Megállás az Austro Dieselnél 2012 06. 14-én
Massey Ferguson Olaszország egy MF 7624 traktorral keresztül Európán segélyprogramot szponzorál – Olaszországból az Északi-fokig.
A pénzadományokból a föld egyik legszegényebb országában Csádban egy mezőgazdasági iskolát szeretnének felépíteni.
2012 június 10-én indult el Olaszországban 2 olasz MF vevő, Leonardo Cavazzi és Gianni Brovida 13.000 km hosszú útjára egy „arany“ Massey Ferguson 7624 traktorral.
Utuk az urakat június 13-14-én Szlovéniából kiindulva Stájerországon keresztül Alsó-Ausztria és Szlovákia irányába Pozsonyba vitte.
Bécsújhelytől Ing. Hasenzagl úr kísérte a traktorvezetőket egy MF 8690-nel. Az MF forgalmazó partnerénél, a Beer cégnél Sollenauban tett rövid megállás után az urak Laxenburgon keresztül Schwechat irányába hajtottak az Austro Diesel Központjához. Leonardo és Gianni itt a fotós stábjukkal együtt egy rövid szünetet tartott.
Kora délután tovább folytatták utukat kísérőikkel Pozsony irányába
Olaszországban Val Bormidaból indulva Leonardo és Gianni keresztül hajtanak Európán a legészakibb pontig, az Északi-fokig – ahol a nap mindig süt. Visszaúton beiktatnak egy közbenső megállást a Massey Fergusonnál Beauvaisban (Franciaország). Megtekintik azt a gyárat, ahol a traktorokat gyártják.
Kevesebb, mint 2 hónap alatt Leonardo és Gianni 13.000 km-t fog megtenni és Európa 17 országát fogják érinteni.
DLG Szántóföldi Napok 2012 (HORSCH)
Idén július 19-21 között került megrendezésre Bernburg-Strenzfeldben a DLG Szántóföldi Napok, ahol őszi búzát és őszi káposztarepcét mutattak be. A kísérletben különböző vetőmagtípusokat és mûvelési technológiákat hasonlítottak össze.
Őszi káposztarepce
Három különböző talajmûvelési mód:
Az első a hagyományos mulcshagyó sekély talajmûvelés Horsch Joker CT tárcsás boronával, melyet HORSCH Tiger AS-sel megmûveltek, majd Horsch Pronto DC univerzális vetőgéppel elvetették a magot.
A második mód: első lépésben megmaradt hagyományos mulcshagyó sekély talajmûvelés egy Horsch Joker CT tárcsás boronával, melyet a HORSCH Focus TD vetőgép követett. Ez a gépkombináció (sortávolság 37,5 cm) a mûtrágyaszállítás és kijuttatás, illetve a mag kijuttatása duplatárcsás csoroszlyás vetési technika miatt érdekesség, takarékossági és a mûtrágya pontos elhelyezése szempontjából.
A harmadik változat a sávos és precíziós talajmûvelés kombinációja. A sávos talajmûvelésre, mely kizárólag a vetési sorokra koncentrál. A HORSCH Focus TD-t sávos vetőgép kombinációt használtak.
Őszi búza
Az őszi búzánál, két különböző talajmûvelési és vetési lehetőségeket mutattak be.
Az első a hagyományos mulcsozásos sekély tarlómûvelés Horsch Joker CT tárcsás boronával, melyet HORSCH Tiger AS-sel megmûveltek, majd Horsch Pronto DC univerzális vetőgéppel elvetették a magot
A második változat optimalizálja a sekély tarlómûvelés Horsch Joker CT tárcsás boronával történő mûvelési menetek számát, majd a Horsch Focus TD vetőgép sávosan elveti a magot. Ez a gépkombináció (sortávolság 37,5 cm), a mûtrágyaszállítás és-tárolás illetve a csoroszlyás vetési technika (sortávolság: 18 cm). a mûtrágyaszállítás és kijuttatás, illetve a mag kijuttatása duplatárcsás csoroszlyás vetési technika miatt érdekesség, takarékossági és a mûtrágya pontos elhelyezése szempontjából.
A repcét és a búzát a N.U. Agrar GmbH intenzív mûtrágyázással és növényvédelemmel felügyelte, 4 különböző technikát bemutatva.
FELLA gyakorlati gépbemutató
A pünkösdi hosszú hétvége előtti péntek vendégcsalogató programot tartogatott a gyakorlati gépbemutatókat kedvelő közönség számára. A veszprémi Megazet Kft. mutatta be munkavégzés közben az általa Németországból importált és forgalmazott FELLA szálastakarmány-betakarító gépeket.
Bár az időjárási előrejelzések nem voltak kecsegtetők, és ez sokak útnak indulását bizonytalanná tette, végül sikerült egy színvonalas, sikeres és a teljes FELLA gépcsaládot felvonultató bemutatót tartani a MILKMEN Földesi Tejtermelő Kft. paks-földespusztai kaszálóterületén. A gépek indulása előtt Drexler János, a Megazet Kft. ügyvezetője röviden ismertette a géptípusok legfontosabb ismérveit, tulajdonságait, a munkavégzés előtti beállításokkal kapcsolatos tudnivalókat.
A legnagyobb érdeklődés az SM-991 TL-KCB, 9,3 m munkaszélességû tárcsás-fûkasza-kombinációt övezte, amely ütőujjas szársértővel és középre hordó szalaggal felszerelt. A hátul középen függesztett kaszaegység lengés-kiegyenlítővel és Turbo-Lift hidropneumatikus tehermentesítéssel készült. Ez a függesztett változat váltotta fel a korábbi vontatott oldalkaszákat. A Turbo-Lift rendszerrel fokozatmentesen beállítható a kasza felfekvési nyomása, amely biztosítja a kaszagerendelynek talaj felett történő vezetését (úszik a talaj felett). A Turbo-Lift rendszer megkíméli, tehermentesíti a traktorhidraulikát. Az egyes kaszaegységek egymástól függetlenül hidraulikusan kiemelhetők. A szársértők pillanatok alatt leszerelhetők a kaszáról, a középre hordó szalag pedig felhajtva kiiktatható a munkából. A kaszálás során látható volt, hogy a rugós ujjakkal szerelt, négyféle helyzetbe állítható fésûs rotoros szársértő milyen laza, hullámos, szellős rendet képez, és tudjuk, hogy az általa felsértett felületû szárakból hamarabb távozik a nedvesség. A hátsó „pillangó” kaszapár ütközésvédelemmel van ellátva. Akadálynak ütközve a biztosítózár kiold, és a teljes gerendely hátrafelé kifordul.
A kaszakombinációhoz tartozott egy lengő vonópad felfüggesztésû SM-310 FZ-KC frontkasza, ami kiváló talajkövetést biztosít minden terepviszonyon. Az FZ jelû frontkaszák lengő vonópad kerete hosszan előrenyúlik, amelyhez a kaszatest lengőkarokkal kapcsolódik. Ezzel a felfüggesztési megoldással érhető el, hogy a frontkaszát is húzzuk, és nem toljuk, kímélve mind a gépet, mind pedig a kaszálóterületet.
Mint köztudott a FELLA tárcsáskaszák, minden egyes tárcsáját önálló, kompakt hajtómû hajtja meg. Ezek a hajtómûvek 2012-től úgynevezett „driveGuard” kőbiztosítással láthatók el. Köves területeken ütközés után a „driveGuard” elnyírható acéltárcsája a helyszínen, néhány perc alatt kicserélhető, jelentős időt és költséget takarítva meg.
A kaszálást a rendek szétterítése követte, mely során a TH-5204 D Hydro függesztett rendterítő került bemutatásra. A gép nagy munkasebesség mellett mutatta be, hogy milyen kiváló a menetstabilitása és milyen tökéletes terítőmunkát végez. A FELLA rendterítők zárt hajtásházzal, és oldható hajtáslánccal rendelkeznek. A rendterítő rotorok véletlen kiemelése esetén a főhajtás hajtókerékpárja automatikusan leold, megakadályozva a gép károsodását. A munka során bemutatásra került a FELLA rendterítők táblaszegély-kezelési funkciója. A funkció vezérlőzsinórral oldva a reteszelést rövid tolatási manőverrel a rendterítő a traktor mögött kb. 20–30°-os szögben elforgatva, a tábla széléről befelé szórva terítette el a rendet.
A szétterített rendek újraképzéséről egy TS-671 kétrotoros vontatott középre sodró rendképző gondoskodott. Az újdimenziós, lengő-forgótengelyes vontatású rendképző a profi felhasználók kedvelt eszköze lehet. A rendsodró munkaszélessége 5,8–6,6 m között állítható be. Az alacsony traktorteljesítményt igénylő gép a tökéletes beállítással tiszta maradékmentes munkát végzett, meggyőzve az érdeklődő szakmai közönséget. Látható volt, ahogy a futómû kormányzott kerekei mindig a traktor nyomvonalában haladtak. A rotorok lengő felfüggesztésû, 3 kerekes futómûve optimális talajkövetést, gyors haladást, tiszta, kíméletes munkavégzést eredményeztek
A gép közeli megtekintése során számos apró trükköt fedezhettek fel, ismerhettek meg az érdeklődők, amelyek mind azt mutatják, hogy a FELLA gépei tervezése és gyártása során előtérbe helyezi a felhasználók érdekeit, védelemmel ellátva az értékesebb elemeket, szem előtt tartva a praktikus és gyors üzembe helyezést, karbantartást.
A bemutató zárásaként FELLA - ajándékokat sorsoltak ki a résztvevők között.
Nagy Talajmûvelő Show
Ismételten megrendezésre kerül a nyári bemutatók legnagyobb „durranása” a Nagy Talajmûvelő Show. A rendezvény alkalmával - 25 gépkapcsolat gyakorlati bemutatója mellett - a gyártók egyéb munkagépeit is megtekinthetik. A talajmunkagépek újdonságai és legnépszerûbbjei mellett ebben az évben először a gyakorlati bemutatót szántóföldi permetezők, szemenkénti- és gabonavetőgépek egészítik ki!
A rendezőség két helyszínen várja az érdeklődőket:
2012. augusztus 7., 9 óra, DPMG Zrt. (Cegléd)
2012. augusztus 10., 9 óra, Vági Imre (Pusztamiske)
Trelleborg TM Blue – egy új opció az AGCO traktorokhoz
Új együttmûködési megállapodás az AGCO minnesotai gyáregységével – még szélesebb körben ismerhetik meg a Trelleborg TM Blue TM gumiabroncsokat.
A Trelleborg mezőgazdasági gumiabroncsait választotta az AGCO. A minnesotai gyáregységében készülő nagy teljesítményû Massey Ferguson és Challenger traktorokhoz, mint prémium kategóriás gumiabroncs választható opció.
A TM BlueTM koncepciót a talaj szerkezetének és a talajélet megóvása érdekében dolgozták ki. Ez abban merül ki, hogy minimalizálják mechanikai károkat, mint a talajtömörödés és a rossz vagy helytelen talajmûvelés.
Kapcsolódó anyagok
ÚJ GYÁRAT AVATOTT A SULKY
A Franciaországban, Chateaubourg közelében épült gyár 4 ha-on terül el, ami mintegy 1,5-szer nagyobb, mint elődje, és 20 millió eurós beruházás eredménye.
A fejlesztéssel a gyártás minőségének javítása, valamint a hatékonyság növelése volt a cél. A modern kor vívmányainak, elvárásainak megfelelő, korszerû gyárnak köszönhetően a forgalmazók, valamint az importáló országokban dolgozó gazdák igényeit is könnyebben és gyorsabban tudják kiszolgálni, hiszen nagyban elősegíti a szezonban kialakuló leterheltség kompenzálását.
A gyártás mellett az alkatrészraktár is kibővült, immár 3700 referencia számmal dolgoznak.
A gyártásszervezésbe Japánban szerzett tapasztalatokat építettek be, ugyanis a vezetőség és a kutatásfejlesztés delegációja 2 hetes intenzív tanfolyamon vett részt a Toyota autógyárában. A gyártástechnológia alapjait a korábban már használt, nemrégiben vásárolt hegesztő-, vágó-, hajlító- és présgépek adják, a festés technológiát azonban teljes egészében lecserélték. Áttértek az autóiparban használt kataforézises festés technológiára, melynek előnye, hogy a kataforézises medencében történő festés után a festék szemcsék rendkívül erősen, elektrosztatikusan tapadnak a felületre még a legkisebb résekben is. Az új rendszer az előmosóval, a bemerülő medencével, a szárító kemencénkkel és a kihûtő pályával együtt mintegy 800 méter hosszú. Kiépítése közel 3.5 millió € költséggel járt. Az összeszerelő részleg bővítetésével az igényektől függően 30-40 gépet tud összerakni naponta a 45 itt dolgozó Sulky szakember.
A gyár megnyitójának apropóján újdonságokat is megmutattak a meghívottaknak (köztük egy függesztett 6 méteres gabonavetőgépet), melyek 2013-ban, a párizsi SIMA kiállításon debütálnak majd a nagyközönség előtt.
Forrás: www.axial.hu
Új kabinnal a Raptor
Fedezze fel a Berthoud Raptor önjáró Front Cab permetezőjét. A videó megtekintése
Quadtrack világrekord kísérlet
Világrekord kísérlet küszöbén áll a Quadtrack. Július 28-án Angliában egy jótékonysági rendezvény keretében Guinness világrekord kísérletet próbálnak felállítani az egy táblán dolgozó legtöbb Quadtrack kategóriában. Összesen min. 30 darab erőgépre van szükség a világrekordhoz, melyből 29 darabot már regisztráltak az eseményre. A résztvevők 50 Font részvételi díjjal járulnak hozzá az eseményhez. A befolyt pénzösszeget jótékonysági célra fordítják.
Kövesse nyomon a világrekord kísérletet