A Syngenta erőforrásainak egyesítése révén összehangoltabb magyarországi üzletmenetet valósíthat meg, s ezen keresztül még jobb szolgáltatást és piaci jelenlétet mutathat majd fel, mint 2011-ben – a vállalat életében a második legnagyobb árbevételû évben, amikor Magyarországon a 2008. évi rekordszintû eredményeihez hasonló évet zártak, 29 milliárd forintos árbevétellel. S bár 2010-ben a hatalmas belvíz miatt alulteljesített a mezőgazdaság, a 2011-es év a növénytermesztés egyik legjobb éve lett.
A betakarítások után kialakult pozitív terménypiacok hatása az év vége felé az input felhasználásban érezhetően jelentkezett, hozzájárulva a cég eredményességéhez. A Syngenta eredményein belül a kukorica termékkör (növényvédő szerek, vetőmagok) volt a legmeghatározóbb, ezt követte szorosan az egyéb szántóföldi növények – olajosok, kalászos gabonák növényvédelmi szerek és vetőmagjainak – eladása. A zöldség- és a szőlő-gyümölcs forgalom szinte megegyezett, de mindkettő bővülést mutatott. Az eredmények a termékek termelői szinten bizonyított értékének, és az ebből adódóan megtartott árszintjének, nem utolsósorban az üzletágaknak az elmúlt évben közel 10 százalékkal bővülő piac mellett elért növekedésének köszönhetőek. De tükrözi az integrációból adódó szinergiák költség-megtakarításait és a folyamatos, a vállalat számára szükséges megfelelő „cash flow” generálását is. A kukorica üzletág a hazai piac mintegy 24 százalékát fedi le, az egyéb szántóföldi növények esetében a Syngenta 33 százalékos piacrészesedéssel bír. Az elmúlt év során a napraforgó hibridek teljesítménye tovább növelte vezető pozícióját, míg a növényvédő szerek esetében a Reglone Air eladásainak megőrzése mind volumenben, mind árban járult hozzá az eredményekhez.
Az üzleti eredményekhez az integráció oldaláról nagyban hozzájárult az is, hogy a Syngenta 2011. május 30-án új irodaházba költözött, amely egyébként elnyerte a 2011. évi legjobb iroda kitüntető címet.
„A magyar mezőgazdaságot, szûkebben a növénytermesztési ágazatot nézve 2012-re a kilátásaink több mint biztatóak, hiszen generálisan az input felhasználás termelői szinten növekedhet, a termelés intenzifikálódik, a gazdák termelési kedve jó. A piac további konszolidációjára számítunk” – mondta el az idei várakozások kapcsán Bíró János, a vállalat marketing vezetője.
„Bár a szervezeti változás a cég minden területét érintette, a Syngenta-ra jellemző ügyfél-orientáltság, a fő értékek, s az emberarcú vállalati kultúra megmaradt. A növényvédelmi és a vetőmag-üzletág összeolvadása komoly feladat volt, és sok munkát adott a cégnek a 2011-es évben, ugyanakkor az említett integráció nyomán a Syngenta képes lesz arra, hogy olyan teljes körû és testreszabott megoldásokat kínáljon minden növénykultúrában, amelyek az értékteremtésre összpontosítanak és a cég átfogó agronómiai tudásbázisán alapulnak” – hangsúlyozta Czigány Tibor, a Syngenta ügyvezető igazgatója.
Bíró János és Czigány Tibor