2024. november 24. vasárnap Emma

Gép-Mix - a gépvilág aktuális hírei egy helyen az Agro Napló ajánlásával

Agro Napló
817 hektárral többet szántani A Grégoire Besson csoport bejelentette, hogy felvásárolta a Rabe Agri-t Az MF 7600 kibõvíti a Massey Ferguson termékválasztékát Bemutatkozik az új CX5000/6000 kombájn szériaFendt GuideConnect: Két traktor, egy pilóta Horsch sajtókonferencia „Nordic Innovation" nemzetközi sajtókonferencia Számos újdonság az Agritechnica 2011 kiállításon Új 9R és 9RT traktor sorozat

817 hektárral többet szántani



A Lemken kifejlesztette a DuraMaxx ekét, melynek kopási költségei szántás közben jelentősen csökkennek. Ezt támasztja alá a Kieli Egyetem legújabb kutatása.





2007-ben jött az ötlet egy ú,j furat és lyukak nélküli ekevas előállítására, melynek éle kevésbé kopik. Az alpesi mérnökök meg voltak győződve arról, hogy egy keményebb minőségû acélból készült eketestnél megnövekedik az eke élettartama a Duralhoz képest. Mivel a kopóelemek már nem a tartószerkezethez vannak rögzítve és így teljes mértékben ki vannak használva, a hasznos élettartam megnő.



A Kieli Egyetemen folyamatos vizsgálatokat tartanak, hogy ez a gyakorlatban is megállja-e a helyét. Egy ötfejes váltvaforgató ekét csatoltak a Juwel 8-hoz, melynek egyik oldalára Dural, a másik oldalára új DuraMaxx ekefejeket szereltek.



Mintegy 360 hektárt szántottak fel. Referencia értékek az ekefejek kezdeti tömege, vastagsága és a kopóalkatrészek állapota. 100 hektáronként rögzítették az adatokat. 200 ha-nál még a két típusú ekefej kopása fej-fej mellett haladt, majd egyre nagyobb lett a különbség a DuraMaxx javára. 320 ha-nál a DuraMaxx kopása 158 gramm volt, míg a Duralé már 279 gramm. Kiszámolva az új ekefejekkel 1867 ha-t, míg a Durallal csupán 1050 ha lehet felszántani.

 


Nagyításhoz klikk a képre





A 75%-os kapacitásnövekedés megerősítette a LEMKEN mérnökeinek várakozásait, a keményebb, finomszemcsés acél felületû alapanyag használatával kapcsolatban. A hosszabb élettartam a csereintervallumok csökkenéséhez vezet. Az új felépítés további előnye hogy szerszámok nélkül rögzíthető, állítható, így csökken az átállítási idő is.



Forrás: www.lemken.com  

 

 

A Grégoire Besson csoport bejelentette, hogy felvásárolta a Rabe Agri-t



A vezető mezőgazdasági talajmûvelő munkagép gyártó Grégoire Besson szeptember 1-én bejelentette, hogy felvásárolta a németországi Bad Essen székhelyû eke, talajmûvelő eszköz és vetőgép gyártó Rabe Agri-t.



Az ekegyártásra specializálódott Rabe Agri gyárat 1889-ben alapították. Az elmúlt 25 évben a Rabe Agri olyan mezőgazdasági gépek fejlesztésével foglalkozott, mint a boronák, vetőgépek stb. Az elmúlt három évben a Rabe Agri forgalma elérte a 30 millió Eurót, beleértve a 60%-os exportot. A gyár 180 főt foglalkoztat.



A Gregoire Besson csoport összesen 380 főt foglalkoztat világszerte és jelenleg hat gyártóüzemmel rendelkezik (Montfaucon-Montigne, Sergueuneuse, Quimper, Langeais, Cany Sarville and Ancona (Italy).



A 2010-ben 60 milliós forgalmat elért Grégoire Besson csoport képviseletét világszerte az értékesítői hálózata látja el, mely öt leányvállalatból (Anglia, Kanada, Lengyelország, Oroszország, Kína), számos importőrből és forgalmazóból áll.

A felvásárlást követően a Rabe Agri neve Rabe-ra változik.



Forrás: www.gregoire-besson.com  

 

 

Az MF 7600 kibővíti a Massey Ferguson termékválasztékát


Új design, új motorkoncepció, új kezelési elv és még megannyi fejlesztés, amit az új MF 7600 széria modelljei kínálnak!

 






Massey Ferguson traktor 7600





Az MF 7600 sorozat négy új hathengeres modellcsaládot vonultat fel a 170 LE feletti teljesítmény kategóriában. A traktorok választás szerint teljesen automatikus Dyna-6 vagy fokozatmentes Dyna-VT hajtómûvel rendelhetők.



Az új formatervezéssel ellátott motorháztető és a vezetőfülke megdobogtatja az MF kezelők szívét. Az új motorháztető dizájn már bemutatkozott az MF 3600, MF 5400, MF 7600 és MF 8600 szériákon.



Az MF 7600-as sorozat új, 2. generációs kipufogógáz kezelő rendszerrel felszerelt motorjai teljesítik a 3b (EU) ill. a Tier 4 interim (US) károsanyag kibocsátási szabványokat. Ez az új technológia jelentősen csökkenti az üzemanyag, valamint az AdBlue fogyasztást az első generációs SCR rendszerekhez képest.



A Massey Ferguson úttörő az SCR technológia alkalmazásában és vezető technikai szerepét ebben a teljesítmény tartományban is bizonyítja.



Három felszereltségi szint érhető el a traktorokhoz, különböző technikai megoldásokkal:



• Essential (mechanikus kezelés, csak Dyna 6)

• Effizient (modern funkció és kezelés a Dyna 6-hoz és Dyna – VT-hez egyaránt)

• Exclusive (modern és kényelmes kezelés a Dyna 6-hoz és Dyna VT-hez egyaránt)



Forrás: www.masseyferguson.at 

 

 

Bemutatkozik az új CX5000/6000 kombájn széria



2011 őszétől a New Holland betakarítógép kínálatának újdonsága a CX5000/6000 széria megérkezik hazánkba is. A New Holland legújabb felső-középkategóriás kombájnszériája teljes megújuláson esett át úgy belbecs mint külcsín tekintetében. A kombájncsalád 4 modellje közül a két kisebb gép 5 szalmarázóládás, míg a két nagyobb modell 6 szalmarázóval szerelt.



258, 300 és 333 Le-s maximális motor teljesítmények, nagyméretû magtartályok (7300-9300 liter), standard differenciálmû és számos technológiai újdonság fémjelzi az igen tetszetős külsejû új széria gépeit. Tovább

 

 

Fendt GuideConnect: Két traktor, egy pilóta



A traktorokban található elektronikát egyre gyakrabban használják további mûveletek és folyamatok automatizálására. Az automatikus kormányzás mára általánossá vált. Az egyik fejlesztési irány ezen a területen az együttmûködő és kommunikációs rendszerek.

A Fendt intenzív kutatásokat végez ezeken a területeken, ami a GuideConnect rendszer kifejlesztéséhez vezetett. Ebben a rendszerben két traktor kapcsolódik mûholdon és rádió kapcsolaton keresztül egy egységhez, ahol a két erőgép közül az egyik pilóta nélkül végzi el ugyan azt a munkamûveletet, mint a kezelővel ellátott.




 



Rugalmas és hatékony



A Fendt egy új utat választott, hogy megfeleljenek az egyre növekvő munkaszélesség utáni piaci elvárásoknak. Az új GuideConnect rendszer segítségével eleget lehet tenni ezeknek az elvárásoknak anélkül, hogy olyan hátrányokba ütközzünk, mint például a közúti közlekedési szabályok. A két erőgép összekapcsolva mûködik egy egységként. Az irányított, kezelő nélküli erőgép követi a vezető jármûvet mikor az végrehajtja ugyan azt az üzemeltetési feladatot a fordulás és az akadályok elkerülése során. A Fendt GuideConnect nem csak a nagy munkaszélességet teszi lehetővé, hanem a roppant rugalmas alkalmazhatóságot. A gazdák optimalizálhatják a mûveletek hatékonyságát, mivel a traktorok bármikor külön egységként, függetlenül is üzemeltethetők.



Vezeték nélküli rádió kapcsolat



Először a kezelő a Vario-Terminal segítségével kiválasztja, hogy melyik traktor lesz az irányított és melyik követi majd. Ezen kívül a követési távolság és a két erőgép közötti oldalsó távolság is itt adható meg. A precíz RTK-GPS alapú mûholdas helymeghatározás és kommunikáció a két traktor között egy kódolt vezeték nélküli kapcsolaton keresztül biztosítja a pontos helymeghatározást.



A sor végére érve az irányított traktor mozdulatlanul megáll és megvárja, míg a vezetett traktor befejezi a fordulót, majd követi útvonalán ennek megfelelően. A munkaeszközt automatikusan a felemeli a megfelelő pozícióba, majd munkahelyzetbe állítja a befejezett forduló után. Mikor a vezetett traktor akadályt kerül ki, a másik erőgép lecsökkenti a sebességét, majd folytatja útját a megadott útvonalon mikor az végzett. Az irányított traktor útjába eső akadály kikerülésére a kezelő ideiglenes útvonalat szabhat meg a saját útja mentén.



Többszintû biztonsági koncepció



Természetesen a biztonság meghatározó szerepet játszik a GuideConcept rendszerben. Általában a kezelt erőgép pilótájának felelőssége mindkét jármû. Ugyanakkor maga a rendszer is rendelkezik egy többszintû biztonsági koncepcióval. A kódolt vezeték nélküli kapcsolat biztosítja, hogy csak a két meghatározott traktor képes egymással kommunikálni. Ha egy másik Fendt GuideConnect rendszert használnak a közelben, akkor sincs veszélye annak, hogy az irányított gép véletlenül követi a másik vezérelt erőgépet. Olyan helyzetben mikor a biztonság kritikussá válik az irányított traktor aktívvá válik. Például egy vészleállás azonnal életbe lép mikor a mûholdas helymeghatározás nem lehetséges, vagy a vezeték nélküli kapcsolat megszakad, esetleg az erőgépek közötti távolság túl kicsi, vagy túlzottan nagy. Az irányított gép nem csak elfogadja az utasításokat, hanem értesíti a vezetett gépet az olyan hibákról, mint az alacsony üzemanyag-szint, vagy más fontos információkról, mint a haladási sebesség.



Forrás: www.fendt.com  

 

Horsch sajtókonferencia



Schwandorf-Sitzenhof adott otthont a szeptemberben megrendezett nemzetközi Horsch sajtókonferenciának. A gyártó még az Agritechnica kiállítást megelőzően számos újságíró előtt mutatta be legújabb fejlesztéseit, valamint azt a 10 millió eurós beruházásból épült Horsch Logisztikai Centrumot, ahonnan a legkorszerûbb számítógépes eljárás segítségével szolgálják ki partnereik alkatrész igényét.



A sajtókonferenciáról készült magyar nyelvû beszámoló az Agro Napló október-novemberi lapszámának 37. oldalán olvasható.



Az új fejlesztésû gépekről angol nyelven itt olvashatnak.

 

 

„Nordic Innovation" nemzetközi sajtókonferencia



Augusztus végén Berlinben újfejlesztésû Väderstad munkagépeket tekinthettek meg első alkalommal a sajtó képviselői. A Väderstad bemutatta új szemenként vető gépét, a Tempo-t, melynek fejlesztése mindezidáig a legnagyobb költségeket és erőfeszítéseket igényelte. 65 újságíró érkezett a rendezvényre 22 országból.





Az első nap a berlini Scandic Hotelben indult, ahol a négy gyártó a Väderstad, a Valtra, a Trelleborg és a Tornum találkoztak a sajtó képviselőivel és bemutatták újdonságaikat.





A Väderstad-tól a legnagyobb érdeklődést a Tempo kísérte. A vetőgép precizitása lehetővé teszi, nagy menetsebesség melletti pontos vetést még nehéz körülmények között is. További két új munkagépet is megtekinthettek az érdeklődök, úgy mint a függesztett, összecsukható Carrier X tárcsát, valamint a Swift tarlóhántó kultivátort. A nap végén a résztvevők meglátogatták a skandináv nagykövetséget.



A Swift és a Carrier X



A következő nap a munkagépek már saját környezetükben, munka közben mutatkoztak be. A szántóföldi bemutatóra a Nauen melletti Havelland Hof Ribbeck-ben került sor. A Väderstad csapata számos olyan kérdésre adott választ, melyek az új munkaeszközök technikai megoldásait firtatták.



Tempo



A Väderstad által bemutatott "Nordic Innovation" rendezvény egyik nem titkolt célja az volt, hogy az újdonságok híre minél előbb eljusson a gazdálkodókhoz. A Valtra, a Trelleborg és a Tornum cégekkel való kooperáció nagyon sikeres volt. A gyártók termékei jól kiegészítették egymást és az egész mezőgép ipar figyelmét felkeltették



Tempo



A boldog, német Väderstad csapat



Forrás: www.vaderstad.com 

Számos újdonság az Agritechnica 2011 kiállításon



Az idei Agritechnica nagyobb lesz, mint valaha és ezt tükrözi a számos kiállított újdonság is. Több mint 2600 kiállító 48 országból 24 csarnokban. A 300 újdonság közül a DLG által kijelölt szakértői bizottság szigorú kritériumok alapján ítélt oda összesen 2 arany és 39 ezüstérmet.



A nyertes kiállítókról itt olvashatnak angol nyelven

 

Új 9R és 9RT traktor sorozat



A John Deere azoknak ajánlja legerősebb és legkényelmesebb 9R és 9 RT modelljeit, akik nehezen mûvelhető nagy területtel rendelkezik. A négy összkerék meghajtású és három gumihevederes modell 2012-től lesz elérhető, és a 2007-ben bemutatott 9030 szériát váltja fel.



Az új 9R és 9RT traktorok számos fejlesztéseken mentek keresztül, melyeknek eredményei: nagyobb motorteljesítmény, - hidraulika, - emelési kapacitás és a TLT opciók. Valamint a vezetőfülke és a kezelőszervek teljesen integrált "intelligens megoldásai", mint az AutoTrac, JDLink és ”High-Flow ". Minden 9RT-9R modell az újonnan kifejlesztett 13,5 literes PowerTech PSX NUR-Diesel-motorral mûködnek, melyek megfelelnek az Euro III B szabványnak. A motor egy 4 szelepes magasnyomású Common Rail turbómotor. Annak érdekében, hogy a károsanyag-kibocsátás mennyisége alacsony maradjon, a kipufogógáz-visszavezetéssel (EGR) és egy szûrővel van ellátva, ami dízel oxidációs katalizátor (DOC) és dízel részecskeszûrőhöz (DPF) kapcsolódik.



Azoknak, akik szívesebben váltanak kézzel, a John Deere a 9410R és 9460R modelljeit kínálja. Ezek 24 sebességes PowerSync váltóval, illetve az összes gumihevederes és a nagyobb kerekes traktorokhoz opcionálisan 18-sebességes powershift váltóval, és "Efficiency Manager"- rel szereltek. Ezzel a technológiával a gépek mindig optimális teljesítményt biztosítanak üzemanyag-megtakarítás mellett.



A kerekes és gumihevederes 9R és 9RT modellek rendkívül kényelmes új CommandView II fülkével rendelkeznek. 10%-kal több a hely, 7%-kal nagyobb az üvegfelület és négyszer nagyobb a tároló hely, mint korábban.



Az ülés aktív vibrációs rendszerrel (Active Seat) és a gumihevederes modelleknél légrugózással szerelt. Az utastérben megtalálhatók különböző kiegészítő berendezések, CommandArm és GreenStar 3 monitor, amikkel egy sor precíziós mezőgazdasági alkalmazást lehet mûködtetni, mint például Telematik funkciók, gyárilag telepítet JDLink és Ferniagnosesystem szolgáltatás.



Minden 9R/9RT traktor különböző csatlakozással, TLT-funkciókkal és nagyobb emelőkapacitással (9071 kg) választható.







John Deere 9R/9RT traktor 



Forrás: www.deere.de  

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Traktor vezetőfülkék világa

Traktor vezetőfülkék világa

A traktorok vezetőfülkéje az a munkahelyi környezet, ahol a jármű vezetőjének akár naponta – ha megszakításokkal is – 8-12 órát is el kell töltenie. N...

Az „Év Traktora 2020” cím nyertesei

Az „Év Traktora 2020” cím nyertesei

Az elmúlt évben 12 gyártónak 17 traktora volt versenyben négy (szántóföldi, farmmindenes, speciális és fenntartható) kategóriában. A Fendt és a New Ho...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?
AgroNapló  |  2024. november 24. 14:02