2024. május 6. hétfő Ivett, Frida

Ismét országosan! Naturalma kóstolók

Agro Napló
A Holland Alma Kft. és a Naturalma Zrt. tavaly novemberben lépett nyilvánosság elé Naturalma® Programjával. Új étkezési célra termesztett, betegség-ellenálló, tetszetõs, tárolható almafajtáinak ízét eddig már több mint négyszáz termelõ ismerhette meg a tavalyi év végén, illetve idén év elején.  

Az új almafajták közös marketingjére és a termelők szervezetbe tömörítésére létrehozott Naturalma Zrt. tíz évre előremutató marketing elképzeléssel rendelkezik. Ennek első lépcsőjében a gyümölcstermelői közönség elé viszik a Luna®, Sirius®, Orion®, Red Topaz® és Rozela® fajtákat; annak érdekében, hogy a termelők ne csak képekről és a bemutató ültetvények fáiról ismerhessék a gyümölcsöket, hanem meg is kóstolhassák az európai nemesítés legfrissebb termékeit. A kóstolók most másodízben nyilvánosak, az ezt megelőző években egy szûkebb zsûri segített az íz alapján történő kiválasztásban. A Naturalma® fajták ugyanis 70 új fajta közül, íz és élvezeti érték alapján kerültek végső kiválasztásra, mivel más tulajdonságaikban – küllem, tárolhatóság, ellenálló képesség – már átmentek a korábbi rostákon. A fajták kiválasztása jól sikerült, – derült ki a 2010-es anonim kóstoltatások során, – hiszen az újdonságok rendre felülmúlták a kontrollként használt, általánosan elterjedt fajtákat.



Az újdonságokból létesült első ültetvények már idén ősszel, illetve jövő tavasszal eltelepülnek. Jövő ősztől pedig – az előrendelések alapján – bizonyos, hogy még nagyobb arányban telepítik őket. Elkezdődik tehát a Naturalma® brand alá tartozó fajták árualapjának terjedése, bővülése és 2013/2014-től az almaújdonságok már a fogyasztók asztaláig is eljutnak. Ennek érdekében a Naturalma Zrt. 2012 és 2016 között fokozatosan elkezdi, és folyamatosan fokozza a gyümölcsök fogyasztói marketingjét. Először tematikus magazinok hasábjain, később televíziós reklámok és óriásplakátok formájában is gondoskodnak arról, hogy a Naturalma® termékek már a megjelenésük pillanatában keresett hiánycikknek számítsanak.



Biztosítja ezt az az elképzelés is, hogy az egy fajtából országosan telepíthető területméretnek korlátai vannak. Jelenleg azonban az elképzelések megvalósításának csak az első szakaszában jár a Naturalma® Program. A vállalkozás munkatársai szeretnék azt elérni, hogy idén télen, illetve jövő tavasszal mind szélesebb termelői réteg találkozhasson testközelből az új fajtákkal és ismerhesse meg a Naturalma® flozófát. Ennek érdekében a cég székhelyén négy alkalommal szerveznek kóstolót október 10. és november 28. között. Ezeken kívül még minden megyében 2-4 helyszínen tervezik külső bemutatók és kóstolók szervezését.

 

A rendezvényeken való részvétel minden esetben ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött.


 

 

Regisztrálni a 06-42/280-363-as telefonszámon Nyíri Editnél lehet. A regisztrációhoz meg kell adni a nevet, mobilszámot, illetve, hogy melyik bemutatón és hány fővel kíván részt venni. A bemutatókon rövid vetítés keretében felvázolásra kerül a Naturalma® flozófa, az új fajták tulajdonságai és használati értéke. Ezt követi az anonim fajtakóstoló, majd a Naturalma® célkitûzéseinek felvázolása és a kóstoló eredményeinek ismertetése.

 


Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!