Az előadások keretében Martin Richenhagen elnök-vezérigazgató aktuális információkkal szolgált az AGCO-konszernről, magáról a Fendt márkáról Peter-Josef Paffen Fendt márkaigazgató tartott előadást.
A 2011-es év kezdete rendkívül dinamikus volt. Elmondható, hogy az európai gazdálkodók jelentősen növelik a befektetéseiket a gazdaságuk modernizálásába. Kérdés marad továbbra is, hogy a regionális aszályok illetve természeti csapások miként alakítják a mezőgazdasági gépek piacát. A 2011-es cél 15000 Fendt traktor gyártása és értékesítése, mely közel 20%-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest.
A 2011-es Agritechnika kiállítás újdonságaival Dr. Heribert Reiter, az AGCO K+F ügyvezetője ismertette meg a hallgatóságot.
Az új 700 Vario a Fendt Efficient Technology új tagja, VisioPlus kabinnal, Variotronic-kal, SCR-technológiával felszerelt. Az összesen 6,1 m² üvegfelülettel és a jobb oldali B-oszlop elhagyásával a Fendt 700 Vario valamennyi munkamûvelet esetén kiváló rálátást biztosít a munkaeszközökre.
A különböző piacok elvárásainak, igényeinek és alkalmazási körülményeinek megfelelően a Fendt az új 700 Vario szériát három különböző kabinrugózással kínálja. A korábbi szériánál már megismert kétpontos rugózás (mechanikus és pneumatikus) mellett ebben a teljesítménykategóriában pneumatikus hárompontrugózás is választható, központi lengőkarral, illetve légrugó támasztékkal elöl és hátul.
A Fendt Variotronic az új 700 Vario szériába is integrálásra került. Az új terminál kétféle kiszerelésben kapható. Mindössze egy terminálban található meg a traktor illetve az ISOBUS-munkagép-vezérléshez, kezeléséhez szükséges valamennyi funkció, valamint a párhuzamvezetés VarioGuide-, a dokumentálás VaioDoc rendszere, de itt tekinthetők meg a kamerák által továbbított képek is.
A 700 Vario erejét egy 6 hengeres, 6,06 literes Deutz motor biztosítja – hengerenként 4 szeleppel és 1600 bar-os Common-rail befecskendező-rendszerrel. Az új 700 Vario szériánál is az üzemanyagtakarékos SCR-technológiára és a maximális gazdaságosságra helyezték a hangsúlyt, miközben a kipufogógázok károsanyag tartalmát illetően meg kell felelnie az új (Com3b, Tier4) környezetvédelmi előírásoknak.
Egy további érdekes megoldás a hidraulika terén a VarioActive kormányzás. E során egy speciális, a VarioGuide-nál használatos szelepmegoldás kerül alkalmazásra, mely segítségével a kormány áttételét lehet megváltoztatni. Mindenekelőtt előrehaladáskor és homlokrakodóval való munka során lehet e rendszer előnyeit jól kihasználni.
A mérnökök az új 700 Vario széria kifejlesztésénél különös hangsúlyt fektettek a részletek alapos kidolgozására – többek között egy teljesen új fényszóró- és világítástechnikai koncepciót integráltak a gépbe. Ennek során teljesen új helyre kerültek a fényszórók, a feljárólépcső is más megvilágítást kapott, valamint LED-es hátsó helyzetjelzőket és úgynevezett „Cornerlights”-eket szereltek fel, amelyek a nyomvonalat pontosan megvilágítják.
A betakarítógépek terén a konszern az elmúlt években jelentős befektetéseket hajtott végre a telephelyek és a termékek tekintetében is. Március óta a bregance-i Laverda is 100%-ban az AGCO tulajdonában van. Mára teljes kínálattal rendelkeznek a szalmarázós és rotoros kombájnok területén 200 LE-től 500 LE-ig, és széles választékot kínálnak a szögletes és körbálázók területéről is.
Érdekességként bemutatták a fejlesztés alatt álló Fendt Katana 65 silózógépet, amely sok érdekes technikai részletet és innovatív megoldást tartalmaz. Továbbá betekintést kaphattunk az új traktorgyár építési munkálataiba, melyek Marktoberdorfban három hónapja folynak. A gyártósor üzembe helyezésére várhatóan 2012 szeptemberében kerül sor. Az építési terület az új összeszerelőcsarnok, festőcsarnok és a készreszerelőüzem számára előkészítésre került és az alapozási munkák is megtörténtek. Már október közepétől épül a készreszerelőcsarnok és november közepétől a festőüzem.
Bővebb információt szakportálunkon talál!