Ezért a BASF agrodivíziója ugyanúgy, mint eddig, továbbra is mindent megtesz annak érdekében, hogy a gazdálkodók, partnerei hozzájuthassanak a már megszokott és elismert termékválasztékhoz. A cég magyar érdekeltsége – a portfólió bővítése és a partnerek növekvő igényeinek kiszolgálása érdekében – évről évre piacra hozza a legújabb nemzetközi fejlesztési eredmények nyomán születő új, innovatív termékeket hazánkban is. Idén hét új termékkel bővült a cég agrodivíziójának magyarországi választéka – mondta Rácz Róbert.
Az új termékek közül a szakember kiemelte az Opera® New gabona-fungicidet, amely amellett, hogy hatékony minden gabona-gombabetegség ellen – különösen a rozsdafélékkel és a foltbetegségekkel szemben –, erős élettani, zöldítő és növénykondicionáló hatással is bír, így használatával bizonyítottan magasabb termés érhető el. Beszélt arról is, hogy a BASF új burgonyabogár elleni szere, az Alverde® már 4 órán belül leállítja a kártevő táplálkozását. A szer egy teljesen új hatásmechanizmusú készítmény, amely blokkolja a burgonyabogár idegingerület-vezetését, majd a rovar bénulását és 12 órán belüli pusztulását okozza. Szintén a 2009-es évben kerül a magyar piacra a BASF új, gabonára engedélyezett csávázószere, a Kinto® Duo is. Magyarországon a BASF agrodivíziója, Rácz Róbert becslése szerint, a növényvédő szer piacot mintegy 22–25 százalékban birtokolja. Mindez – tette hozzá – attól függően változik, hogy a piac mely szegmenséről van éppen szó. A divízió árbevétele évről évre folyamatosan növekszik. Rácz Róbert ezt az emelkedést elsősorban a folyamatos kínálatbővülésnek és az itt dolgozó szakemberek magas fokú felkészültségének tudta be.
A magyar mezőgazdaság idei kilátásairól szólva úgy vélekedett, hogy ez az év nehezen kezdődött a magyar mezőgazdaság számára: a gazdasági válság miatt csökkentek a mezőgazdasági cikkek árai, illetve a tavasszal kialakult aszály is nehezíti a gazdálkodók dolgát. Ez utóbbi tényező, vagyis a szárazság jelentősen megemelte a termelési kockázatokat, és ez várhatóan kihat majd a termelők eredményességére is. Példaként említette, hogy míg a múlt évben volt olyan gazdálkodó, aki egy hektáron 6-7 tonna búzát is betakaríthatott, addig az idén várhatóan csak 4-5 tonna lehet ugyanitt a termés. Rácz Róbert ugyanakkor jelezte azt is, hogy a várhatóan kisebb termés miatt a mezőgazdasági termékek, a termények árai már jelenleg is érezhetően emelkednek. Ez pedig szerinte kompenzálhatja a szárazságból adódó esetleges terméskiesést. Úgy fogalmazott: „a helyzet nehéz, de nem tragikus”. Hivatkozott egy gazdálkodóval nemrégiben folytatott beszélgetésre, amelyben a gazda azt mondta neki, hogy eredményesség szempontjából számára a 2007-es aszályos esztendő jobb volt, mint a tavalyi csapadékos év.
Rácz Róbert úgy látja, hogy a BASF hosszú távra tervez a magyar piacon, és a cég termékeire, illetve a kollegák szakértelmére munkájuk során folyamatosan számítanak a gazdálkodók. A cég folyamatosan erősíti piaci jelenlétét Magyarországon: a hatékony munka érdekében nemcsak az új, innovatív eredményekből profitálhatnak a magyar felhasználók, hanem az őket kiszolgáló csapat tagjainak száma is növekedett – mind értékesítési, mind fejlesztési oldalon. A BASF magyar agrodivíziójának vezetője szerint a végpozícióit erősíti az a tény is, hogy a Fortune magazin legutóbbi felmérése szerint a világ legelismertebb vegyipari vállalata a BASF lett, valamint – s erre különösen büszkék a cég dolgozói – a vállalat idén már másodszor ért el első helyezést a „Szociálisan felelős cégek” listáján is.
- a. n -