A 6 hengeres motorpaletta tovább bővül nagyobb teljesítményt kínálva, melyhez egy újabb sebességváltó, nagyobb méret és tömeg is társul.
A család új tagjai a T6050 Elite, T6070 Elite és T6080 Elite típusmegjelöléssel kerülnek piacra.
Erőforrásuk a T7000 sorozatnál már megismert Tier3 emissziós szabványnak megfelelő 6 hengeres 6,75 literes commonrail hengerenkénti 4 szelepes motor. Névleges motorteljesítményük 125, 140 és 155 Le, melyek az elektronikus adagolásnak köszönhetően 34, 29 és 23 Le-s powerboosttal tovább növelhetők. A T6050 motorjának 620 Nm-es nyomatéka a 47%-os rugalmassággal párosítva ebben a teljesítménykategóriában kimagasló értéknek számít, de a nagyobb modell 690 Nm-es értéke sem elhanyagolható.
Újdonság, hogy a környezetbarát rendkívül rugalmas motorok különleges átalakítás nélkül is üzemeltethetők tiszta B100 biodízellel.
A modern motorhoz kétféle sebességváltó rendelhető.
Az alapfelszereltséghez tartozó IntelliShift rendszer a fordulatszám és a váltóban található olaj hőmérsékletének függvényében gondoskodik minden fokozat közötti, gyors, precíz és lágy kapcsolásról.
A 18 előre és 6 hátrameneti fokozatot tartalmazó Range Command terhelés alatti váltó kérhető gazdaságos vagy 50 km/h
végsebességû 19. fokozattal. A gazdaságos fokozatban a 40 km/h-s végsebességet a gép a 2200 f/perc névleges motor fordulatszámnál alacsonyabb 1720 f/perc fordulaton éri el, mellyel a tesztadatok alapján szállításnál 12–14%-os üzemanyag-megtakarítást érünk el a hagyományos 40 km/h-s váltókhoz viszonyítva, miközben a traktor halkabban is dolgozik.
Minden igényt kielégít a 18/6 fokozattal rendelkező Power Command teljesen powershift erőátviteli rendszer. Mindkét sebességváltó tartalmazza az automata szántóföldi, ill. szállítási funkciót, melynél a rendszer automatikusan kapcsolja a legideálisabb áttételi arányt a motorfordulat és a terhelés függvényében. Ez kimondottan előnyös lehet olyan szántóföldi alkalmazások esetén, ahol fontos az állandó TLT fordulatszám biztosítása, miközben a terhelés állandóan változik. A terhelés változása esetében a motor fordulatszám vezérlés azonnal úgy szabályozza a motort, hogy a TLT fordulatszáma mindezek ellenére folyamatosan állandó maradjon.
A talajra leadható szükséges vonóerőt a Terralock rendszer biztosítja, mely a sebesség, kormányállás és a hárompont függesztés helyzetének függvényében automatikusan kapcsolja be és ki az összkerékhajtást, az első és hátsó teljesen záródó differenciált.
A vonóerő képességet és a szállítási stabilitást növeli az opcióként rendelhető továbbfejlesztett mellsőhíd rugózás.
Robosztus erőt tartogat a zárt terhelésérzékelős hidraulika rendszer, amely 8257 kg-os maximális hárompont emelési képességet biztosít és 113 liter olajat képes kihelyezni percenként.
A traktor tömege, súlyelosztása és mérete is a megnövelt teljesítményhez igazodnak. Az eddig T6000 traktorokéhoz viszonyítva nagyobb tengelytávot találunk, ami fix mellső híd esetén 2739 mm, míg rugózott híd esetében 60 mm-rel még ennél is nagyobb.
Az igen csendes, kifogástalanul szigetelt kabinba beülve fantasztikus kép fogadja a gépkezelőt. A logikusan csoportosított kezelőelemek rendkívül könnyen elérhetők. A hatalmas üvegfelületen át minden irányba akadálymentes a kilátás, mivel nincsenek B oszlopok. A maximális kényelmet nyújtó légrugós ülés a kabinrugózással kiegészítve a hosszú mûszakok végéig tartó irigylésre méltó munkakörülményt biztosít. A kezelő mellett található biztonsági övvel is ellátott pótülés szinte már a teljes értékû ülések kényelmét adja. Az ülésbe integrált kartámaszba épített kezelőkarról vezérelhető táblavégi programozás lehetősége tovább könnyíti a gépkezelő munkáját, hiszen a munkafolyamat során ismétlődő funkciók lényegesen gyorsabban és pontosabban hajthatók végre.
Az opciós Intelliview virtuális terminál segítségével ezek a beállított adatok minden egyes táblához és munkafolyamathoz külön-külön elmenthetők, így a következő alkalmazás esetén nem szükséges újra beprogramozni azt, hanem a memóriából könnyen előhívható. Ez a monitor egyébként alkalmas az összes diagnosztikai adat ellenőrzésére, az üzemeltetéssel kapcsolatos paraméterekkel együtt, mint pl. fogyasztás, de az ISOBUS csatlakozóval rendelkező munkagépek kezelésére is alkalmas úgy, hogy azok vezérlő monitoraira nincs szükség. Az egyszerûbb változata az A-B típusú sorvezetőkhöz, míg a komolyabb érintőképernyős változata a teljes precíziós gazdálkodáshoz is használható.
Fent leírtakból kitûnik, hogy a New Holland tervező mérnökei ismételten nagyot alakítottak, bizonyítva azt, hogy fejlesztéseiket a gazdálkodók, bérvállalkozók gyakorlati tapasztalatai vezették a gazdaságosságos üzemeltethetőség figyelembevétele mellett.
A Fendt 700 Vario új, hetedik generációja
A Fendt egy teljesen új fejlesztéssel jelentkezik. Az új, 7,5 liter lökettérfogatú, 6 hengeres AGCO Power motor, a fedélzeti és irodai FendtONE kezelő...