A termelők lesznek a fúzió nyertesei

Agro Napló
Változásokat hozó folyamatok állandó kereszttüze jellemzi a világ növényvédő szer piacát. 2015 év elején nagy változások kezdődtek az Arysta LifeScience Corporation életében is, aminek köszönhetően egy teljesen átalakult vállalat kezdi meg működését 2016-tól a világban és Magyarországon is. Sajtótájékoztató keretében ismertették ennek hátterét, illetve a jövőkép vonulatait, amelyek jelentős változásokat vetítenek előre mind a hazai, mind a világ növényvédő szer piacát tekintve.

Egy befektetési hullám részeként került ugyanis megvásárlásra három vállalat, a Chemtura, az Agriphar és az Arysta.

A történet még 2014 áprilisában indult, amikor a floridai székhelyű – eddig elsősorban az olaj-, festék- és elektronikai iparban érdekelt – Platform Specialty Product Company cég megvásárolta a Chemtura Corporation mezőgazdasági üzletágát, a Chemtura Crop Solutiont. Még ugyanezen év augusztusában egy újabb befektetéssel a Platform megvásárolta a belgiumi központtal működő Agriphar S.A. növényvédő szereket gyártó céget. A Magyarországon is jól ismert Chemtura Crop Solutions ettől kezdve Agriphar Crop Solutions néven működött tovább. A folyamat 2014 októberében az Arysta LifeScience Corporation megvásárlásával zárult.

A három cég az ilyenkor szokásos vizsgálati és engedélyezési folyamatok lezárultával 2015 februárjában került teljes egészében és hivatalosan a Platform tulajdonába. A több milliárd dolláros befektetéssel létrehozott új vállalat így a növényvédő szer gyártók ranglistáján világviszonylatban a tizedik helyre lépett előre. Az új cég Arysta LifeScience néven működik tovább.

Az új Arysta egyedülállóan széles termékportfólióval rendelkezik, amely gyakorlatilag a csávázó készítményektől kezdve, a gyomirtó-, rovar- és gombaölő készítményeken át egészen a magas színvonalú termelést szolgáló regulátorokig és biostimulátorokig terjed. Értékesítési hálózatai a világ minden kontinensén jelen vannak, így Európában is. Kontinensünk különösen meghatározó szerepet játszik a cég életében, a teljes forgalom 22%-a származik innen, ezzel a második legfontosabb régiója a piacuknak. Jelenlétük releváns a közép- és kelet-európai országokban, így Magyarországon is.

Összeadott portfólió - összeadott tudás

Az elmúlt évtizedekben az Arysta LifeScience és a Chemtura Crop Solutions is olyan részesedést harcolt ki magának a magyarországi piacon, amely önálló értékesítési hálózat kiépítését igényelte. Mindkét vállalat a termelők és a forgalmazók körében elismert középvállalattá nőtte ki magát. A változásokkal a két önálló cég integrálása elengedhetetlenné vált.

Az új – japán, francia és amerikai gyökereket egyesítő – Arysta Herpai Sándor ügyvezető igazgató és Véglesi János kereskedelmi és marketingvezető irányításával működik a továbbiakban. Komoly eredménynek könyvelhető el, hogy az integrációs folyamat során mindkét cég minden dolgozója lehetőséget kap a további munkára az új szervezetben is. A 13 fős területi képviselői csapat kialakítása mellett lehetőség nyílt a fontos területekre külön termék-, illetve kultúrafelelős munkatársak kinevezésére (csávázószerek, almástermésűek, biostimulátorok, szőlő). Az eredményességet szolgálja továbbá a regisztrációs folyamatok és a fejlesztési tevékenység szétbontása.


Véglesi János

Herpai Sándor

Termékkínálatuk a fő kultúrákban


Közel 100 db terméket magába foglaló portfóliót eredményez a két cég integrálása, amelyben a közismert csávázószerektől kezdve a nagy mennyiségben felhasznált gyomirtó-, rovarölő és gombaölő készítményeken át az egészen speciális területeken felhasználható termékeket is megtalálhatjuk. A cég gyakorlatilag minden, az országban termesztett növénykultúrában komoly ajánlattal áll a felhasználók rendelkezésére, egyes kultúrákban teljes technológiai ajánlattal rendelkezik. A két cég egységes, 2016. január 1-jétől induló üzletpolitikájának kialakításában a dinamikus, jól működő részek összehangolását, az eddigi kereskedelmi partnereik megbecsülését és a fúzió nyerteseként előtérbe kerülő kis és közepes végfelhasználói kör fontosságát említette Véglesi János. Ugyanis, a mintegy száz termékkel és technológiai programokkal az eddiginél jóval több növényvédelmi problémára tud majd megoldást kínálni a vállalat, illetve a korábbinál jobb területi lefedettséggel garantálják a folyamatos konzultáció és szakmai tanácsadás lehetőségét.

Előzetes becslések szerint az új Arysta a várhatóan 7%-os piaci részesedésével a 6. helyre lép majd előre a növényvédőszer-gyártók országos rangsorában.     

g.a.

A cikk szerzője: Gáspár Andrea

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Hódít a szermaradvány mentes jelölés

Hódít a szermaradvány mentes jelölés

Egy felmérés szerint a franciák 79 százaléka úgy véli, hogy az élelmiszerek árthatnak az egészségüknek. Ez csak tovább ösztönözte, hogy az egyik legna...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?