„Az új vizsgaközpontnak köszönhetően a kísérleti laborokat összevonhatjuk Harsewinkelben, a központunkban, ezen kívül bővítjük kapacitásunkat is, így a vizsgálatok az aratási időszaktól még inkább függetlenné válhatnak.” – nyilatkozta Oliver Westphal, a CLAAS Hitelesítési vezetője. A vizsgálóközpont sajátossága, hogy képes lesz a legszélsőségesebb aratási körülményeket szimulálni, annak érdekében, hogy a fejlesztőmérnökök bármikor, bármennyiszer képesek legyenek megismételni az adott körülményeket. Ezáltal segítve az üzemidő és megbízhatóság meghatározását, illetve a szélsőséges körülmények közötti munkavégzés lehetőségét és korlátok definiálását.
Az új központban elsősorban kombájnok, silózók és traktorok részegységeit fogják vizsgálni. „Mi kizárólag gépeink részegységeinek funkcióit és tartósságát teszteljük, melyek amellett, hogy mindig összetettebbek, egyre több törvényi előírásnak kell megfelelniük.” – mondja Westphal.
„A gépen átfolyó anyagáramot nem itt vizsgáljuk, erre van egy másik vizsgaállomásunk.” Az újonnan felhúzandó épület a legújabb technológiákkal lesz felszerelve. „A dízelmotorok szimulálására 300 kilowatt erősségű elektromeghajtást alkalmazunk a meghajtási részegységek vizsgálatához.” – egészíti ki Ulrich Elfers, az építés projektvezetője.
Ezeken felül további érdekességei is vannak az új központnak, eleget tesz a napjainkban elfogadott és elvárt energianormáknak, amik az energiafogyasztás terén jelentkeznek. A téli fűtésszezonban nem lesz szükséges a fűtőberendezéseket üzemeltetni, hiszen a tesztberendezésekből visszanyert hővel képes az épület fűteni magát, nyáron pedig egy vízhűtéses rendszer segítségével oldják meg a keletkező hő elvezetését és a megfelelő hőmérséklet biztosítását a csarnokokban.
A 8000 m2-es hasznos terület felét fogják elfoglalni a szerelési, a vizsgáló és laboroknak otthont adó helyiségek, az épület másik felében lesznek a fejlesztő- és tesztelőmérnöki irodák, a kiszolgáló helyiségek.
-bn-
A cikk szerzője: Benkő Norbert