A három szőlészeti és gyümölcsös verzió, az F, GT, és V számtalan variációban és számos új opcióval áll a leendő vevők rendelkezésére. Új stílus, új komponensek és új jellemzők teszik a REX 4 szériát még nagyobb körben használható traktorokká a speciális munkák során. A széles kínálat az optimális választás lehetőségét nyújtja a különböző igényekhez, ezzel együtt
alacsony üzemeltetési költséget biztosít a használat során.
Környezetkímélő erőforrás
A traktorba épített innováció a motornál kezdődik teljesítményorientált, megbízható, négyhengeres, 2,9 literes Deutz Tier 4 Interim (TCD L4) dízel oxidációs katalizátoros (DOC) erőforrással, mely részecskeszűrő nélkül teljesíti az emissziós előírásokat. Ez a technológia az üzemeltetés szempontjából költséghatékony, mivel nincs adalékanyag (AdBlue), illetve nincs részecskeszűrő, melynek cseréje jelentős költséget ró a traktor tulajdonosa számára.
Egy Engine Memo kapcsoló eltárolja – mint egy tempomat – a motorfordulatot a gépkezelő kényelme érdekében. A maximális teljesítményt a motor 2200 min-1 fordulaton éri el 70 és 110 LE között, 6 modellváltozatban.
Az üzemanyagtartály térfogata maximum 90 liter, mely a takarékos erőforrás mellett hosszabb műszakokat enged a kezelőnek.
Erőátvitel széles választékban
A gyártó, Argo Tractors új sebességváltó(ka)t – ezzel együtt a korábbinál szélesebb választékot – tervezett a szériához. Mechanikus vagy hidraulikus irányváltó, 4 sebességfokozat és 3 csoport az alap, amelyhez két opció adható: Hi-Lo vagy High-Medium-Low terhelés alatti kapcsolási lehetőség, ezen kívül mászó csoport is az igen lassú munkákhoz.
Említést érdemel a traktor „ECO FORTY” funkciója, ami közel 1900 min-1 motorfordulatot jelent a maximális 40 km/h végsebesség esetén. Ennek eredménye a hagyományos megoldásokhoz képest az alacsonyabb zajszint és üzemanyag-fogyasztás, valamint a hosszabb motorélettartam.
Az új REX 4 széles TLT-változatot is kínál mechanikus vagy hidraulikus verzióban a sebességváltótól függően. Kettő vagy négy fordulatszámmal (540, 540 Eco, 1000 és 1000 Eco) rendelhetjük majd. De választani lehet sebességarányos hajtást is, és automata funkciót.
A rugózott első híd biztosítja a nagyobb komfortot a gépkezelő számára.
Központban a hidraulika
Ahogy ez már ebben az ültetvényes kategóriában lenni szokott, az erőgéppel szemben támasztott egyik legfontosabb követelmény a gép hidraulika rendszere. Ez a szektorban használt speciális munkaeszközöknek köszönhető, melyek sok esetben nagyobb számú és változatos funkciójú hidraulika szelepeket igényelnek.
A Rex 4 sokoldalúsága kiemelkedik egy 50 + 28 l/min tandem szivattyúval, de elérhető 28 + 41 + 41 l/min kapacitású tripla változat is. A hidraulika körök jól átgondoltak és széles választékban rendelhetők – akár 7 szelep is. Mechanikus vagy elektrohidraulikus vezérlőszelepek állnak rendelkezésre a kihelyezett csatlakozókhoz úgy, mint a függesztő szerkezet működtetésére. A traktor emelőkapacitása 2700 kg-ra növekedett, de a GT esetén ez akár 3400 kg is lehet.
Ergonomikus kezelőtér
A teljesen új „Total View” vezetőfülke más perspektívát jelent ebben a számos kompromisszumokkal tűzdelt speciális traktorkategóriában. A kezelőelemek újragondolt elhelyezése, áttekinthetősége, az új komfortelemek mind a gépkezelő munkavégzését segítik és egyszerűsítik.
A kezelő kilátása a fülkéből sokkal jobb lett, ami könnyebb és gyorsabb munkaeszköz-vezérlést biztosít elöl és hátul. A korábban jelentős akadályt okozó sebességváltó alagút az új fülkében szinte eltűnt, alig emelkedik ki a padló síkjából. Ezenkívül a teleszkóposan állítható és dönthető kormányoszlop a légrugózású vezetőüléssel, klimatizálással maximális kényelem a munkák során.
A tágas és ergonomikus fülke kényelmes kezelést és jó kilátást tesz lehetővé.
Fontos tényező, hogy a 4-es kategóriájú védelemmel ellátott fülkeverzió maximálisan óvja a vezető egészségét a külső káros anyagoktól, növényvédő szerektől, melyek ebben a speciális ültetvényes szektorban halmozottan jelentkeznek. Ez a túlnyomásos rendszernek és az azt figyelő szenzoroknak, valamint a fülke aktív szenes szűrőrendszerének köszönhető.
Az új REX 4 megőrizte az előd korábbi főbb jellemzőit, méreteit és 55°-os bekormányzási szögét a minimális fordulási sugár, a fordulékonyság érdekében. Az első tengelynél is találunk innovációt, amely az elektrohidraulikus differenciálzár és összkerékhajtás kapcsolással szerelt merev változat mellett először lesz központi csillapítású, mely a gyártó saját fejlesztése.