Az Aldi egyre több magyar beszállítóval szeretne kapcsolatot

Agro Napló
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az Aldi vezetőivel egyeztetett október első felében arról, hogy az kiskereskedelmi láncnál növeljék tovább a magyar beszállítók arányát, ha lehetséges – közölte a köztestület az Agro Naplóval.

A tájékoztatás szerint az áruházlánc nyitott újabb hazai termelők, élelmiszer-előállítók befogadására, az agrárkamara pedig segíti a kapcsolatok létrehozását.

„A koronavírus rámutatott arra, hogy mennyire fontos a hazai áruk előnyben részesítése; hosszú távon is erősíteni kell a hazai előállítók értékesítési lehetőségeit. Célunk, hogy a magyarországi üzletek polcain elsősorban azok a friss vagy feldolgozott élelmiszerek legyenek megtalálhatóak, amelyekből a magyar élelmiszer-gazdaság szereplői megfelelő mennyiséget és minőséget állítanak elő.” – hangsúlyozta a megbeszélésen Éder Tamás, a NAK élelmiszeriparért felelős országos alelnöke.

„A magyar fogyasztók keresik a magyar termékeket. A zöldség-gyümölcs ágazatban cél a feldolgozók fejlesztése, ami által magasabb hozzáadott értékű áruk kerülhetnek a fogyasztókhoz. A kamara a potenciális partner termelők, élelmiszer-előállítók bevonásával kész termelői fórumok szervezésében is segíteni az üzletláncnál” – emelte ki Mártonffy Béla, a NAK Országos Kertészeti és Beszállítóipari Osztályának elnöke.

„Magyarországi piacra lépésünk óta arra törekszünk, hogy ami Magyarországon magas minőségben elérhető, azt itt szerezzük be. Jelenleg a kínálatunk több mint fele magyar beszállítóktól származik. A sertés- és szárnyashús kategóriában szinte valamennyi termék magyar forrásból érkezik, míg a zöldség-gyümölcs esetében főszezonban akár a kínálat 80 százalékát is hazai termelők biztosítják. Kiszámítható és stabil partnerei vagyunk mintegy 260 magyar termelőnek és feldolgozónak, akik nekünk szállítanak árut. Beszállítóinkkal közösen azon dolgozunk, hogy ami jelenleg magyar forrásból még nem érhető el, a jövőben azt is az országon belül szerezzük be. Ezzel a lépéssel nem csupán a magyar gazdaságot támogatjuk, hanem növeljük az ellátásbiztonságot, és a rövidebb szállítási láncnak köszönhetően kisebb lesz a működésünkből származó környezetterhelés is” – mondta Bernhard Haider, az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.

Az ismertetés emlékeztet: az Aldi 2008 óta van jelen Magyarországon, jelenleg 83 településen 146 áruházat üzemeltet, állandó kínálata mintegy 1800 különböző termékből áll. Az áruházláncnál kapható szinte valamennyi tej és a trappista sajt összes kiszerelése kizárólag magyar forrásból származik, a nyári szezonban pedig a zöldség-gyümölcs kínálat mintegy négyötödét Magyarországon szerzi be a vállalat. Az Aldi szorosan együttműködik a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamarával, és közösen segítenek magyar vállalatoknak kijutni a nemzetközi piacra. A külföldi Aldi-üzletek is rendszeresen árulnak magyar termékeket, a lengyel ALDI aktuális akciójában magyar téliszalámi és nagy kiszerelésű tejföl található az áruházlánc ottani szórólapjának címlapján.

Az Aldi Magyarország a világszerte mintegy 6200 áruházat üzemeltető és közel 150 000 munkatársat foglalkoztató Aldi Süd vállalatcsoport része. A csoport Magyarország mellett Németországban, Ausztriában, Ausztráliában, Svájcban, Szlovéniában, Olaszországban, Nagy-Britanniában Írországban, az Egyesült Államokban és Kínában van jelen – tartalmazza az összefoglaló.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!