A magyar bor népszerűsítésére szolgáló bormarketing alap körül az elmúlt időszakban nagy viták bontakoztak ki. dr. Simon Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatója elmondta, hogy a borászok által befizett összegből eddig 344 millió forintot utaltak ki, s 200 millió forint még várakozik. Eddig 100 millió forintba került a Magyar bor mindenkor kampány, s mintegy 90 millió forintot költöttek a Borszerdákra, 60 milliót fröccs népszerűsítésére - írja a vasnepe.hu.
A december 1-én megalakult új Bormarketing Bizottság feladata lesz az alap felhasználásával kapcsolatos további döntések előkészítése, melyhez az irányt azon akcióterv adja majd, amelyet még az idén elfogad a testület.
Hazánkban kritikus méretűre, 60 ezer hektárra esett vissza a szőlőtermő terület, miközben kiváló területek hevernek parlagon - mondta el Tiffán Zsolt, a parlament szőlészeti és borászati albizottságának elnöke. Véleménye szerint csökkenteni kellene az adminsztrációt, s el kell érni azt, hogy az illetékesek a borosgazdákat felnőttnek tekintsék. Határozott fellépést sürgetett az illegális borimporttal szemben, a magyar bort pedig itthon is meg tudnánk inni, ezért idehaza kell azt kedveltté tenni.
Jásdi István csopaki borász elmondta, hogy 2004 óta mintegy 100 milliárd forintnyi uniós és hazai forrás áramlott az ágazatba. Ennek ellenére nem alakultak ki az Ausztriára is jellemző minőségorientált kisvállalkozások, amelyek minőségi turizmust is generálnak. Nem jött létre a minőségi arculatot erősítő borvidékek halózata sem. Ma mintegy száz termelő emelkedik ki, akik a terület 3 százalékán tevékenykednek.