A jövő vásárlójának terveztek szupermarketet Olaszországban. Az idei milánói világkiállításra felépített bevásárlóközpont modern, játékfejlesztő cégektől kölcsönvett technikai megoldásokkal szolgálja ki a vásárlók igényeit. Így a fogyasztók az étrendjükhöz igazított, interaktív úton tudják megvenni az élelmiszereket. A kiállított koncepció felépítése 15 millió euróba került- írják nemzetközi hírportálok.
A szupermarket nagy részében nincsenek polcok, mivel a tervezők szerint ez zavarja az embereket a kommunikációban. Ezért, hogy a vásárlók inkább egy helyi piac forgatagában, mintsem egy átláthatatlan boltban érezzék magukat, a termékek egy részét hosszú asztalokra helyezték. A fennmaradó hányadot pedig kisebb teret igénylő függőleges polcokra tették.
Az asztalok alatt beépített tárolókat alakítottak ki, hogy ne legyen túlzsúfolt az élelmiszerek elhelyezése, míg az asztalok fölött, a falakra vékony monitorokat rögzítettek. Ezek segítségével a vásárló minden adatot megtudhat az adott termékről. Így például, ha valaki ebben a szupermarketben vesz majd paradicsomot, nem csak a zöldség vitamintartalmáról, de például az "ökológiai lábnyomáról" és a származási helyéről is tájékozódhat.
A tervezők úgy vélik, hogy az egészségtudatos vásárlók paradicsoma lehetne az új szupermarket, mivel olyan extraszolgáltatásokkal is készülnének, amelyekkel a fogyasztók személyre szabott bevásárló listát kapnának, az általuk megadott étrendhez legjobban illeszkedő ételekkel. Ez egy internetes alkalmazással valósulna meg, amelyet mobiltelefonokra lehetne letölteni.
A kiállított szupermarketet egyelőre még nem építik fel a valóságban, csak az expo területén látogathatták meg az érdeklődők. Az ötletgazdák szerint ugyanakkor semmi akadálya nincs annak, hogy hamarosan piaci körülmények között is megépítsék a jövőt. A tervek szerint az élelmiszerek ára a hagyományos szupermarketekéhez igazodna.