A korszerű, változatos saláták magyarországi karrierje szorosan összefonódik a McDonald's hazai megjelenésével. A konyhakész, csomagolt, a nyári szezonban főként magyar alapanyagokból készülő salátakeverékeket forgalmazó, piacvezető Eisberg Hungary Kft. közel negyed százada az étteremlánc igényeinek kiszolgálására kezdte meg működését Magyarországon. Akkoriban jószerével még a jégsaláta is ismeretlen volt nálunk - mondta egy közlemény szerint Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary ügyvezető igazgatója.
A hazai salátafogyasztás azóta robbanásszerűen nőtt. Ma az Eisberg heti 130 tonnás termelésének fele már exportra megy, a magyar "Mekihez" a teljes előállított mennyiség 10 százaléka kerül.
A termékek GMO- és növényvédőszer-maradvány mentességét független auditorok ellenőrzik, csak nyersanyagvizsgálatra évente 14-15 millió forintot fordít a cég. Mivel a saláta nyers, hőkezelés nélkül fogyasztandó élelmiszer, így a gyártási folyamat során kiemelt fontosságot kap a higiénia is.
E követelmények kiterjednek a terményekkel foglalkozó dolgozók higiénés körülményeire (mobilvécé, kézfertőtlenítés a földeken), a vízbázisok védelmére, és a szakszerű növényvédelemre, valamint az élelmiszerbiztonsági előírásokra. A folyamat az üzemben folytatódik, ahol higiénikus körülmények között darabolják, majd a csomagolás előtt ivóvíz tisztaságú vízzel mossák át a zöldségeket.
Utóbbi azt is jelenti, hogy a védőgázas zacskókban kapható salátát, és a kész salátatálakban található salátát nem szükséges megmosni fogyasztás előtt. A magas higiénés szabályoknak és a védőgázas csomagolásnak köszönhetően a zöldségek tartósítószerek nélkül is elállnak 7 napig. A magyar McDonald's éttermekben csak a külön megvásárolható salátákból évi közel egymillió adag fogy - ismertette Papp Zoltán, a McDonald's beszerzési vezetője.