Az Európai Bizottság javaslata alapján minden alkoholos ital címkéjén fel kellene tüntetni annak kalóriatartalmát, valamint figyelmeztetni kellene a fiatalokat az alkoholfogyasztás és az ittas vezetés veszélyeire. A négy legnagyobb európai lobbyszervezet a Boripari Borkereskedelmi Európai Szövetség (CEEV), a mezőgazdasági termelők és szövetkezetek érdekképviseletei (Copa-Cogeca), az Európai Független Bortermelők Szövetsége (CEVI), valamint az Eredetvédett Bortermelők Szövetsége (EFOW) levélben fogalmazta meg közös álláspontját a címkézésre vonatkozóan, amit az Európai Parlament "Bor, párlatok és minőségi élelmiszerek" munkacsoportjának juttattak el - közölte a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) az MTI-vel.
További szigorítás helyett a szakmai szervezetek azt javasolják, hogy a borfogyasztók személyre szabottan, az interneten keresztül kapjanak tájékoztatást a borok összetételéről, és a termelőket ne kötelezzék az energia- és a tápanyagtartalom részletes feltüntetésére a címkéken. Az előállítói oldal nevében pedig arra vállalnak kötelezettséget, hogy kommunikációjukban hangsúlyt fektetnek a felelős borfogyasztás népszerűsítésére és a fogyasztói tudatosság növelésére. Az ágazat termelési szerkezete, a borkészítés speciális feltételei, a tagállamok helyi igényei egyaránt egyedi, a többi alkoholos terméktől eltérő szabályozást tesznek szükségessé.
A HNT is csatlakozott az európai szintű szakmai összefogáshoz. A Wine in Moderation (Bort mértékletesen) program nemzeti koordinátoraként nemcsak az önszabályozást, hanem a felelős alkoholfogyasztásra való ösztönzést is támogatja.