A Magyarországon 24 áruházzal jelen lévő Auchan Retail Magyarország az elmúlt tíz évben jelentősen nyitott a hazai termelők felé. Míg korábban alapvetően (több mint 60 százalékos arányban) disztribútoroktól szerezték be az élelmiszereket, jelenleg már több mint 80 százalékban közvetlenül a termelőtől vagy gyártótól. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által szervezett fórumon a zöldséget, gyümölcsöt termesztő kamarai tagok találkozhattak a további beszállítókat, partnereket kereső áruházlánc szakembereivel, akik a termelőkkel szembeni elvárásaik mellett az eddigi együttműködések tapasztalatait is ismertették. Elhangzott: mind a termelők, mind a megrendelő, mind a fogyasztók számára jelentős árbeli és minőségi, szervezési előnyökkel járhat a rövid ellátási láncban való együttműködés, azaz a minél közvetlenebb kapcsolat.
Dominique Ducoux, az Auchan Retali Magyarország vezérigazgatója a fórumon elmondta: "Az Auchannál büszkék vagyunk arra, hogy a jó minőségű, egészséges, helyi termelőktől származó élelmiszereket előnyben részesítő kereskedelmi politikánknak köszönhetően évről évre nagyobb arányban működünk együtt a hazai agrárszektorral. Ezzel nemcsak helyben támogatjuk a kiegyensúlyozott piaci ökoszisztémát, hanem a változó igényekhez rugalmasan alkalmazkodva képesek vagyunk jobbá tenni vásárlóink életét is."
"A magyar termelők képesek magas színvonalon, folyamatosan jó minőségben zöldséget és gyümölcsöt termelni, igényes, friss áruval ellátni a piacot, megfelelve a legmagasabb szintű követelményeknek" - emelte ki dr. Mártonffy Béla, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Országos Kertészeti és Beszállítóipari Osztályának elnöke. Mint a rendezvényen kiderült,
mikor is előzetes megrendelésre, előre rögzített paraméterek mentén, akár konkrétan meghatározott fajtákat termelnek az áruházlánc számára. A termeltetési megállapodások keretében egyenletes meghatározott minőséget várnak el, amihez kiszámíthatóságot és biztos piacot kínálnak. Fontos az ellenőrzött, auditálható forrásból származó, jó minőségű áru, valamint az, hogy a lehető legfrissebben jussanak el a termékek a vásárlókhoz.
Példaként elhangzott: az áruházláncban forgalmazott közel 1000 féle bor mintegy 90 százaléka magyar, több mint száz hazai borászattal állnak kapcsolatban. Mindemellett az egyes Auchan áruházakban az adott térség (jellemzően 30 kilométeres vonzáskörzet) termelőinek árui is megjelennek. Továbbá a regionális választék erősítése mellett számos zöldség-gyümölcs termelő, élelmiszer-előállító beszállít az Auchan országos hálózatába is, annak üllői, illetve kiskunlacházai logisztikai központjaiba. Az együttműködési lehetőségeket felvázoló programon kiderült az is, hogy az Auchan csomagoló, mosó, válogató berendezésekkel is tudja segíteni a partnerei eredményességét.
Az áruházlánc jelentősen fejlesztette logisztikai hátterét az elmúlt években. Míg 2017-ben mintegy 3 millió kilogramm zöldség-gyümölcsöt csomagoltak (köztük szőlő, barack, burgonya, Auchan-termékek), 2018-ban paprikával, paradicsommal, hagymával, gyökérzöldségekkel bővült a paletta. A vállalat tervei szerint a jövőben biozöldségek és -gyümölcsök, valamint szárított termékek is színesítik a választékot.
(Forrás: NAK)